u čast prijatelju

Siniša Labrović potpuno gol zatvorio krug života – trenutke rođenja i smrti

Foto: Lovro Domitrovic/PIXSELL
14.02.2023.
u 11:04

Nesvakidašnjim performansom "Nula plus" u MSU, Siniša Labrović zatvorio je izložbu u čast Marijanu Crtaliću, prerano preminulom multimedijalnom umjetniku

Nesvakidašnjim, upečatljivim, unatoč očekivanjima ne toliko provokativnim, no apsolutno prigodnim performansom proteklog je vikenda u zagrebačkom MSU prošlo zatvaranje jedne izložbe. Riječ je o i izložbi "Od individualnih projekcija do kolektivne memorije. Darko Bavoljak i Igor Grubić Marijanu Crtaliću", a performans je izveo potpuno gol Siniša Labrović, sve u počast prerano preminulom prijatelju Marijanu Crtaliću (1968. – 2020.), sisačkom multimedijalnom umjetniku poznatom po društveno angažiranim projektima.

Tom je gestom odao počast životu samom, zatvorio krug rođenja i smrti koji nas potpuno razotkrivaju, trenucima u kojima smo ranjivi i goli. Kako je sam Labrović rekao, nije ni sekunde razmišljao hoće li prihvatiti ovaj izazov ili ne, a performans je nazvao "Nula plus" želeći matematičkim pojmom izraziti život: rođenje i smrt.

Tijelom, kretanjem kroz prostor, gestama i s nekoliko rekvizita, simbolima i metaforama zatvorio je krug života. Te geste govore o onome s čime se Crtalić borio i nosio u sredini u kojoj je djelovao, o njihovu prijateljstvu, o temama koje su ih zanimale i stavovima koje su dijelili: o umjetnosti, društvu, novcu... objasnili su iz muzeja. Labrović pamti svog prijatelja Crtu po njegovu karakterističnom osmijehu kojim je izražavao sve, od radosti i tuge, nelagode i boli do sarkazma i rezignacije, kao čovjeka koji je dobro razumio suvremenost i koji je na suvremenost reagirao u živom momentu.

Sama izložba iz koje je performans proizašao zamišljena je kao intimni, umjetnički i kustoski hommage Crtalićevu djelovanju kroz tri kronološki odvojene umjetničke studije Marijana Crtalića, Darka Bavoljaka i Igora Grubića.

Gestama u performansu progovorio je o prijateljstvu s Crtalićem i o stavovima koje su dijelili
Foto: Lovro Domitrovic/PIXSELL, ilustracija

Podsjetimo, sam Siniša Labrović u svojim radikalnim performansima, body-art projektima, akcijama i intervencijama komentira, otvoreno ili subverzivno kritizira društveno-političku situaciju lokalne sredine, kao i berlinske, koja mu je u međuvremenu postala domicilna, pišu iz MSU. Zapažen je 2000. kada je, u jeku devastacije spomenika iz jugoslavenskog sistema, na Dan antifašističke borbe izveo akciju "Zavijanje ranjenika". 

Komentara 3

DU
Deleted user
22:10 14.02.2023.

"Podsjetimo... u svojim radikalnim performansima, body-art projektima, akcijama i intervencijama komentira, otvoreno ili subverzivno kritizira društveno-političku situaciju lokalne sredine..........." Kako je to lijepo rečeno...Objašnjenje njegovog rada učenim stilom. A moglo bi se i jednostavnije opisati...Npr: Dotičnik liže pete gledateljima, šeće gol, pije vlastiti urin. Nema tu umjetnosti .Samo provokacija. Već viđeno.

LL
lijepa_li si
14:14 14.02.2023.

falsifikator. loš.

DU
Deleted user
18:30 17.02.2023.

Eto, meni je takva vrsta umjetnosti bezvezna. Ne vidim u tome ništa zanimljivo, inspirativno pa čak ni provokativno.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije