Nesvakidašnjim, upečatljivim, unatoč očekivanjima ne toliko provokativnim, no apsolutno prigodnim performansom proteklog je vikenda u zagrebačkom MSU prošlo zatvaranje jedne izložbe. Riječ je o i izložbi "Od individualnih projekcija do kolektivne memorije. Darko Bavoljak i Igor Grubić Marijanu Crtaliću", a performans je izveo potpuno gol Siniša Labrović, sve u počast prerano preminulom prijatelju Marijanu Crtaliću (1968. – 2020.), sisačkom multimedijalnom umjetniku poznatom po društveno angažiranim projektima.
Tom je gestom odao počast životu samom, zatvorio krug rođenja i smrti koji nas potpuno razotkrivaju, trenucima u kojima smo ranjivi i goli. Kako je sam Labrović rekao, nije ni sekunde razmišljao hoće li prihvatiti ovaj izazov ili ne, a performans je nazvao "Nula plus" želeći matematičkim pojmom izraziti život: rođenje i smrt.
Tijelom, kretanjem kroz prostor, gestama i s nekoliko rekvizita, simbolima i metaforama zatvorio je krug života. Te geste govore o onome s čime se Crtalić borio i nosio u sredini u kojoj je djelovao, o njihovu prijateljstvu, o temama koje su ih zanimale i stavovima koje su dijelili: o umjetnosti, društvu, novcu... objasnili su iz muzeja. Labrović pamti svog prijatelja Crtu po njegovu karakterističnom osmijehu kojim je izražavao sve, od radosti i tuge, nelagode i boli do sarkazma i rezignacije, kao čovjeka koji je dobro razumio suvremenost i koji je na suvremenost reagirao u živom momentu.
Sama izložba iz koje je performans proizašao zamišljena je kao intimni, umjetnički i kustoski hommage Crtalićevu djelovanju kroz tri kronološki odvojene umjetničke studije Marijana Crtalića, Darka Bavoljaka i Igora Grubića.
Podsjetimo, sam Siniša Labrović u svojim radikalnim performansima, body-art projektima, akcijama i intervencijama komentira, otvoreno ili subverzivno kritizira društveno-političku situaciju lokalne sredine, kao i berlinske, koja mu je u međuvremenu postala domicilna, pišu iz MSU. Zapažen je 2000. kada je, u jeku devastacije spomenika iz jugoslavenskog sistema, na Dan antifašističke borbe izveo akciju "Zavijanje ranjenika".
"Podsjetimo... u svojim radikalnim performansima, body-art projektima, akcijama i intervencijama komentira, otvoreno ili subverzivno kritizira društveno-političku situaciju lokalne sredine..........." Kako je to lijepo rečeno...Objašnjenje njegovog rada učenim stilom. A moglo bi se i jednostavnije opisati...Npr: Dotičnik liže pete gledateljima, šeće gol, pije vlastiti urin. Nema tu umjetnosti .Samo provokacija. Već viđeno.