Pitch, točnije javna prezentacija djela u nastajanju, nezaobilazni je dio posla nadolazećeg profesionalnog rada studenata Akademije dramske umjetnosti. Upravo iz tog razloga, ali i potreba sufinanciranja njihovih projekata i pronalaženja suradnika, u petak je održano sedmo izdanje foruma PitchADU, jednodnevnog programa čiji je glavni cilj povezati studente i studentice s predstavnicima profesionalne domaće audiovizualne industrije.
Jedanaest tematski vrlo različitih naslova predstavljeno je na ovogodišnjem PitchADU, a odluku o pobjedniku donio je tročlani žiri koji su činili producent Matej Merlić, redatelj Josip Žuvan te producentica i programska direktorica Zagreb film festivala Selma Mehadžić. Uz glavnu nagradu od 700 eura čiji je sponzor Društvo hrvatskih filmskih redatelja, dodjeljuju se i sponzorske nagrade poput hard diskova, bonova za najam opreme te dizajna plakata za film.
Budući da se radi o budućnosti hrvatskog filma koju već sada treba držati na oku, zaputili smo se na sedmi po redu PitchADU, da čujemo što zanima naše mlade filmaše.
Svoj je projekt prvi predstavio Marko Kaselj, a riječ je o kratkometražnom igranom filmu čija ideja proizlazi iz iskustava njegovih poznanika. Film pod nazivom “Kamagra”, što označava suplement za potenciju, prati suživot Tene i Jana koji, zbog rada od kuće sve rjeđe komuniciraju, što se reflektira i na njihov seksualni život.
Svijet seksualnih praksi queer zajednice, specifično mladih muškaraca, u kratkometražnom igranom filmu “Poluotok”, uz producenticu Luciju Perić, istražuje David Gašo. Radi se o masovnoj koreografiji u jednom dugom statičnom kadru koji prikazuje zabavu nekolicine muškaraca raznih želja i potreba, a Gašo ovim filmom želi potaknuti na razmišljanje o sigurnijem seksu na fizičkoj, ali i psihičkoj razini.
Potaknuta vlastitim iskustvom, Nina Damjanović prezentirala je kratkometražni igrani film “Ljubi, jesmo dobro?”, koji prikazuje proslavu prve godišnjice veze dviju djevojaka, Lune i Nele. Uz vlastite mane i vrline, redateljica Nina dočarava nesavršen, ali svakako realan ljubavni odnos.
– Ovaj je film prikaz zdrave veze, smješten u razdoblje kada nešto jednostavno zapne, a partneri ne znaju jesu li dovoljno snažni to nastaviti, razdoblje u kojem smo se svi nekad našli ili ćemo se naći – objašnjava Damjanović.
Otvaranje starih ljubavnih rana i prisutnost strasti, barem na jednu noć, u kratkometražnom igranom filmu “Pobjeći negdje”, uz producenticu Klaru Vlahovski, prikazat će Ivan Kratofil, koji je inspiraciju za film pronašao u neprežaljenoj ljubavi, a ona je, kaže, univerzalni motiv ljudskog života.
– Volio bih publici ponuditi emotivno putovanje koje istražuje različite nijanse ljubavi i ljudskih odnosa te gledatelje potaknuti na razmišljanje o vlastitim iskustvima i načinima na koje oni shvaćaju ljubav – kaže Kratofil.
Matej Matijević motivaciju za kratkometražni igrani film pronašao je u vlastitom iskustvu borbe s anksioznošću, a svoje je najstrašnije životno iskustvo, svjedočenje egzorcizmu iza zatvorenih vrata, pretočio u film čija je producentica Lucija Perić. Glavni protagonist filma, Vigo, pati od nestanaka kojih se kasnije ne sjeća, zbog čega ga njegov religiozni ujak vodi egzorcistu.
Bez osjećaja za racionalno i moralno nastaju likovi Davida Padovana, koji je motivaciju za kratkometražni igrani film “Meso za ručak” pronašao u makedonskoj spisateljici Rumeni Bužarovskoj. Protagonistica Marija, koja useljava kod svog dečka Dine i njegove majke, u velikoj mjeri doživljava osjećaj neprihvaćenosti, pa čak i od mačke koja, naposljetku, postaje meso za ručak.
Staroslavenska mitologija i astronomija nije svakodnevno na dnevnom redu, a upravo je zato Tibor Vukelić odlučio snimiti kratkometražni igrani film “Vječni sjaj”, koji prati astronomkinju Moranu. Njezino čekanje rijetke supernove, u selu u kojem se štuju staroslavenska božanstva, završava ritualom u kojemu postaje žrtva.
Vida je djevojka koja je zbog traumi napustila Akademiju te sada studira u Londonu, a njenom će pričom organizatorica prosvjeda protiv zlostavljanja na ADU, Karla Jelić, uz pomoć producentice Natalie Dech, kratkometražnim dokumentarnim filmom “Nismo tražile!” prikazati sustav koji ne funkcionira.
Prosječna osoba dnevno donese do 35.000 odluka, kaže Natalie Dech, čiji će projekt “Prekretnice” biti u obliku dokumentarne serije, a tiče se prvih velikih životnih odluka mladih ljudi.
– Epizode se temelje na beskonačnom broju raznih odluka i zanimljivim protagonistima koje pronalazim među mladima te ih pratim u ključnom trenutku – kada se suočavaju sa svojim mogućnostima i nastoje donijeti odluku – kaže Dech.
Kratkometražni, pak, dokumentarac Izidora Bistrovića nosi naziv “Mama se udaje”, no vjenčanje nije jedini segment ovog filma. Putovanje na vikendicu, neposredno prije vjenčanja, obilježit će autorovi razgovori s majkom, bratom i sestrama o očevoj smrti. Ova tema za Bistrovića ima veliku važnost, ali smatra da je i umjetnički plodna.
Također dokumentarni, no dugometražni film, “Dane”, predstavio je Petar Lebinec, a radi se o ličkom selu Srb, rodnom mjestu njegova djeda koje broji manje od 400 stanovnika. Uz život protagonista Dane te njegovu interakciju s drugim stanovnicima, koja oživi samo na Dan ustanka, stvara se portret sela bez zdravstva, kulturnog sadržaja, mobilnog signala i interneta, a sam film postavlja pitanje: “Kako opstati u mjestu u kojemu su gotovo sve teme za razgovor turobne?”
Nakon prezentacije novih projekata, kada se žiri povukao vijećati, predstavljen je film “Fleka” Sare Alavanić, Roze Medvešek i Lucije Perić, koji je nakon prošlogodišnjeg PitchADU izložen na European Short Pitchu, inicijativi koja podupire mlade nade kratkog filma.
Povratkom žirija, nagrađen je film “Mama se udaje”, koji je osvojio glavnu nagradu u iznosu od 700 eura i dizajn plakata. Najbolji dizajn prezentacije imala je dokumentarna serija “Prekretnice”, a najam opreme dodijeljen je filmu “Ljubi, jesmo dobro?”. Dokumentarac “Nismo tražile!” dobio je hard diskove, a akreditaciju za Mediteran Film Market i selekciju projekata osvojila su čak dva filma – “Duh nečisti” i “Poluotok”.