Premijera u Kerempuhu

Svi znamo tko je ubojica i baš zato treba gledati predstavu Sare Stanić Blažević

Arhiva Kerempuh
22.09.2024.
u 13:54

Na prvi se pogled činilo pomalo čudno staviti „Ubojstvo u Orient Expressu“ na repertoar Satiričkog kazalište Kerempuh. Naime, teško je povjerovati da će u kazalište uči netko kome je ovo djelo Agathe Christie posve nepoznato iz bojnih televizijskih i filmskih adaptacija. A ako svi znaju rasplet punokrvne kriminalističke priče, zašto to onda gledati u kazalištu? I to još satiričkom!

Mnogo je razloga zašto, jer upravo se prva ovosezonske premijera premetnula u novi veliki hit ovog kazališta.  Poznata priča prvi se put izvodi u nekom od hrvatskih kazališta, u adaptaciji Kena Ludwiga i prema prijevodu Kristine Kegljan, a režije se prihvatila Sara Stanić Blažević. Glumica koju šira javnost prepoznaje (i voli) po ulozi Marine iz popularne serije HTV-a „Crno-bijeli svijet“. No, poznavatelje kazališta ona je oduševila na samom kraju studije glume na  zagrebačkoj ADU kada je predstavila „Ćelavu Ledu“ začudan, ali teaatrski opravdan i fukcionalan, spoj Ionesca i Krleže, predstavu za čiju je dramaturgiju nagrađena Dekanovom nagradom. Nakon zagrebačke ADU ova je glumica diplomirala i kazališnu režiju na Fakultetu dramskih umjetnosti u Beogradu, a sada je ovom predstavom u Kerempuhu ponovno dokazala da je žena koja zna što radi, iako to uvijek radi malo drugačije, hrabrije i promišljenije.

 Ona je poznatom kriminalističkom romanu pristupila upravo iz satirične i humorističke pozicije, gradeći slike u tom poznatom luksuznom vlaku iz perspektive onog što je nama danas zabavno i smiješno, počevši od toga da se glavni zaplet romana događa u Orient Expressu  koji je zapeo u snijegu na pruzi kod Vinkovaca, čemu je dodala sve one naše balkanske predrasude o likovima Agathe Christie.

Tako je uz pomoć dramaturginje Mirne Rustemović, ali i odlične scenografije Petre Poslek i kostime Mateje Japec, stvorila svijet kakav nećete vidjeti ni u jednom filmu ili TV seriji. Uz to se poigrala i rodnim ulogama, pa je tko zločinac postao zločinka (glumi je Mia Begović koja je iskoristila ovu ulogu unatoč činjenici da je najveći dio predstave mrtva). Sve u svemu zabavno i drugačije.

Najveći adut ove predstave svakako su glumci: Damir Poljičak je (nekarikaturlni) Hercule Poirot, a Marko Makovičić (francuski razuzdan) gospodin  Bouc, a pravi biser od uloge stvorila je gošća – riječka glumica Tanja Smoje - ovdje u ulozi gospođe Hubbard. Ostale uloge tumače:  Josipa Anković,  Ana Maras Harmander, Josip Brakus, Ornela Vištica, Matija Šakoronja i standardno scenski dojmljiv  Luka Petrušić, a publika je s veseljem pozdravila i povratak na scenu Elizabete Kukić u ulozi princeze Dragimiroff.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije