– Razmišljali smo Andro i ja kako postaviti izložbu Rodina tako da sve odiše prozračnošću i svjetlošću. Onako kao kad se dođe u atelijer umjetnika u kojem je sve puno svjetla... – kaže nam ravnateljica Umjetničkog paviljona u Zagrebu Jasminka Poklečki Stošić, autorica umjetničkog postava Rodinove izložbe u Zagrebu, i to uz svog kolegu Andru Krstulovića Oparu, savjetnika predsjednice RH Kolinde Grabar-Kitarović. Opara je, k tome, uz Catherine Chevillot i autor projekta Rodinovih izložbi u nas u sklopu Festivala Francuske u Hrvatskoj "Rendez-vous" koji će potrajati do rujna.
Opara je donedavni ravnatelj Muzeja Ivana Meštrovića, pupčano vezan za parišku izložbu Meštrovića na Festivalu Hrvatske u Francuskoj "Croatie, la voici" 2012. godine. Zajedno s ravnateljicom Poklečki Stošić smislio je sada najbolji način da se Rodinova izložba "Rodin u Meštrovićevu Zagrebu" postavi u Umjetničkom paviljonu.
A u Paviljon "hodočastimo" otkako su 23. travnja iz pariškog Muzeja Rodina s njemačkim vozačima šlepera s prikolicama, i u pratnji povjesničarke umjetnosti Audrey D'Hendecourt, u Paviljon pristigla djela Augusta Rodina. Zabilježili smo otvaranje prvog sanduka sa skicom za skulpturu Honorea de Balzaca. Potom i izranjanje figure "Meditacije" iz sanduka, samo za novinare, a onda i ostalih djela. Dogodilo se neki dan da smo prolazeći kraj figure "Mislioca" imali osjećaj da se pomakla. Dolazilo je to od neuglačane površine kipa čija je dinamika, čini se, puno gibljivija u odnosu na uglačane figure klasičnog kiparstva. Na vlastitoj smo koži osjetili tako svu grandioznost stvaralačke geste velikog Rodina... Sada je pak gotov i cijeli postav izložbe sav pun svjetla.
– Čini se to možda pomalo apsurdnim jer Rodinove figure izgledaju masivno, ali doista smo željeli suprotan efekt. Postigli smo ga svijetlim koloritom zidova i postamenata. Zidovi su boje bjelokosti, a postamenti obojeni u četiri nijanse zelene kako bi posjetitelji mogli razlikovati podjelu skulptura u četiri sekcije – kaže ravnateljica Poklečki Stošić. U središtu je rotonde čuveni "Poljubac", amblematska skulptura izložbe. A u pozadini je dvorana s crtežima, fotografijama i tek nekoliko skulptura. Kabinetskog je ugođaja. S amosferom privatnosti.
>> Otpakirana "Meditacija" koja je toliko oduševila Meštrovića da je molio Rodina da mu je pokloni
>> Iz Pariza je konvoj krenuo 21. travnja. Išlo se po etapama, nema 'droncanja' umjetnina