Rasprodana velika dvorana Vatroslav Lisinski dočekala je zajednički koncert srpskog i hrvatskog državnog folklornog ansambla Kolo i Lado prigodno nazvan Ruku pod ruku.
Prvi zajednički koncert ansambli međunarodne reputacije imali su 2016. godine u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu i to nakon dvadeset i sedam godina pauze u međusobnim odnosima. Raspoloženi gosti iz Srbije tako su se ponovno predstavili ljubopitljivoj zagrebačkoj publici kao ansambl vrhunskih, idealno uvježbanih i fizički spremnih plesačica i plesača, koji po potrebi mogu i gromko zapjevati i to uz pratnju odličnog orkestra.
Njihove koreografije, a bilo je tu plesova iz istočne Hercegovine, Binačke Morave, Stare planine, Novog Pazara, Banata... iznimno su žive, razigrane i zahtjevne te pune kontrasta što je publika itekako znala nagraditi snažnim i dugim pljeskom vjerojatno priželjkujući i samostalni nastup Kola u Lisinskom. Na kraju svog službenog programa beogradsko Kolo je izvelo i poznati Splet igara iz Srbije u koreografiji Olge Skovran.
Ladov dio programa s kojim je naš proslavljeni ansambl početkom mjeseca nastupio i u također rasprodanoj beogradskoj Kombank dvorani (bivšem Domu sindikata) bio je posvećen poznatim koreografijama Zvonimira Ljevakovića, od kojih su posebno nadahnuto izvedeni Posavski plesovi (s kojima je ansambl i to napose sjajnim pjevanjem zabljesnuo i na nedavnom rođendanskom koncertu u HNK). No, publika je srčano pozdravila i izvedbe Linđa kao i Slavonske kraljice i Valpovačko kolo kao i onaj egzotični Tanac po Susacku.
Službeni dio programa Lado je završio sa koreografijom dr. Ivana Ivančana Na Baniji bubanj bije, maštovitim, neuobičajenim i atraktivnim prikazom hrvatskih, ali i srpskih običaja sa Banije. Riječ je o koreografiji koja je imala posebnu simboličku težinu jer je izvedena baš na koncertu Ruku pod ruku čiji su plemeniti ciljevi povezivanje ljudi i naroda uz poštovanje njihove tradicije i običaja, ali i elementarno širenje dobrih vibracija pomoću umjetnosti.
ko nas bre zavadi