Premijera predstave talijanskih autora u koprodukciji ZKM-a

Troia’s Discount pokazuje zašto teatru trebaju audicije

Scena iz predstave
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
01.12.2014.
u 15:06

Priča istražuje tko su junaci današnjice i je li ih moguće pronaći u samoposluživanju u koje smo si sami pretvorili živote, gdje se stvari i ljudi brzopotezno vraćaju na police

Prvo je bila audicija. Raspisali su je koproducenti predstave “Troia’s Discount”: ZKM, Tvornica kulture i Umjetnička organizacije SKOP. Ono što smo vidjeli na premijeri, u subotu 29. studenoga, a to je apsolutna glumačka energija, potvrđuje kako bi naše kazalište moglo izgledati kada bi audicija bilo više.

Uz Anne Boleyn i Lady D

Jedino što odmah treba prigovoriti jest mjesto izvođenja, Tvornica je bila prepuna, stolci postavljeni tako da se već iz drugog reda ne vidi ništa, a oni koji su predstavu odgledali na nogama “uživali” su u pozadinskoj buci sa šanka, odvojenog tek tankim, montažnim zidom. Šteta, jer potrebna je puna koncentracija (vjerojatno i nekoliko gledanja) za test talijanskog autorskog dvojca koji čine Stefano Ricci i Gianni Forte. Oni istražuju tko su junaci današnjice i je li ih moguće pronaći u samoposluživanju u koje smo si sami pretvorili živote, gdje se stvari i ljudi brzopotezno vraćaju na police. Stoga nije čudno da Didona, prva kraljica Kartage, kada nabraja pogubljene kraljice, Anni Boleyn i Mariji Stuart dodaje Lady D, kao ni to da “junaci” oko nje svako toliko kriknu: “Štrumpfastično”. Mnogo je tu traganja za smislom, samim sobom, nekim drugim, opstankom, bliskošću, ljubavi..., mnogo bijesa, nasilja...

“Uštekani” u život

Redatelj Nenad Glavan (koji potpisuje i prijevod i scensku instalaciju) inzistira na ritmičnosti i dvoznačnosti (muško-žensko, svjetlo-mrak, uspjeh-neuspjeh, život-smrt) te pritom ne griješi. Svoje je junake očito izabrao u dosluhu s koreografkinjom Almirom Osmanović, koja je glumačkim tijelima stvorila dojam do u detalje koreografirane predstave. Petero je glumaca doslovno “uštekano” u nemire svakodnevice, na mnogo veći napon od 220 volti. Na sceni su Anita Matić Delić (superiorna u ulozi Didone), Marica Vidušić (dok pali odjeću i obuću razumiju je sve žene) te mladi: Jure Radnić (nevjerojatno izražajan u koreografiji), Sara Stanić i Mateo Videk.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije