Revijalnim koncertom na Bundeku zagrebački su filharmoničari zaključili sezonu. Gdje to sve već ovog ljeta svira Zagrebačka filharmonija i što joj donosi nova sezona, ispričao nam je novi, nedavno imenovani ravnatelj prvog hrvatskog orkestra Mirko Boch. Dosadašnji nadzornik orkestra ima dva desetljeća glazbeničkog iskustva. Kao violist svirao je u orkestrima HNK, Komedije, Hrvatskom komornom orkestru i gudačkom kvartetu Cadenza, a i danas još uvijek predaje na nekoliko zagrebačkih glazbenih škola.
Razgovor smo započeli gorućim pitanjem o potrazi za šefom-dirigentom.
– To nam je prioritet. "Snimili" smo nekoliko ozbiljnih kandidata, među kojima se ističu dvojica dirigenata velikog iskustva i karijere te jedan izvrsni mlađi dirigent u usponu.
Vjerujem da će glazbenici već u listopadu odlučiti o najužem izboru. To je velika i dalekosežna odluka koju ne smijemo donijeti preko noći.
Što još vidite kao prioritete svog mandata?
– Privlačenje mladih ljudi u publiku, ali i orkestar, iz Hrvatske i inozemstva. Nastavit ćemo s međunarodnim audicijama, koje je uspješno pokrenuo moj prethodnik. Mi već imamo tridesetak posto glazbenika iz inozemstva, sa zapada i istoka, od Italije i Slovenije do Ukrajine i Rusije. Zatim, oko nas je puno glazbenih škola prepunih nadarene djece. Glazbene škole – Muzička akademija – Zagrebačka filharmonija, jačanje te osovine moja je strategija za budućnost, kao i još intenzivnija suradnja s Hrvatskom glazbenom mladeži.
Kako izbjeći da popularizacija klasične glazbe ne postane njena estradizacija?
– Edukacijom, samo edukacijom. Moramo dovesti djecu u Zagrebačku filharmoniju, a mi moramo još više nego do sada odlaziti među njih, od vrtića nadalje.
Do sada ste bili zaduženi za disciplinu, kakav odnos imate s orkestrom?
– Poznajem svakog glazbenika u dušu, znam gdje su problemi i kako sa svakim razgovarati. Sjajni glazbenici najveće su blago Zagrebačke filharmonije i brendiranjem orkestra i za svakog pojedinog glazbenika možemo još puno više napraviti.
Turneje i gostovanja?
– U 2015. imamo pozive u Sarajevo i u Klagenfurt, Salzburg nas zove na Novu godinu 2016., a na obzoru je i južnoamerička turneja. O svemu tome odlučivat će i Umjetničko vijeće, koje želim ojačati.
Zašto je prekinut Regionalni ciklus?
– To je vrlo zanimljiv ciklus, ali nažalost došlo je do problema financijske i programske prirode. Suradnju ćemo nastaviti, ali moramo vidjeti na koje načine. Osobno se zalažem za zajednički komorni ciklus, a beogradski kolege već su se složili sa mnom da širimo suradnju i na druge zemlje. Interes već postoji u Mađarskoj i Slovačkoj.
Ljetni će vam odmor ove godine biti nešto kraći...
Tako je i drago nam je zbog toga jer će Zagrebačka filharmonija nakon dugo vremena nastupiti na Peristilu. Maestro Dmitrij Kitajenko s oduševljenjem je pristao dirigirati Šeherezadu i Bolero na koncertu kojim ćemo 14. kolovoza zatvoriti Splitsko ljeto. Potom zatvaramo i Dubrovačke ljetne igre s maestrom Lipanovićem, Željkom Lučićem i Lanom Kos, a osobito mi je drago što će reaktivirani Komorni studio Zagrebačke filharmonije 27. kolovoza nastupiti i u Kneževu dvoru na Poznom ljetu Dubrovačkog simfonijskog orkestra.
Vi punite orkestar glazbenicima sa istoka i zapada koji dobijaju velike plaće na uštrb naših talentiranih glazbenika koji ostaju bez posla!