Kada je riječ o kraju 2023. godine, naslove u zagrebačkoj Operi, ali i onoj riječkoj, definitivno je obilježila nacionalna prvakinja Opere HNK Zagreb Dubravka Šeparović Mušović.
Ova rođena Dubrovčanka uz diplomu Muzičke akademije može se pohvaliti i diplomom zagrebačkog Arhitektonskog fakulteta, a 2002. je i magistrirala te je svoje pjevanje i svoj jedinstveni mezzosopran usavršavala kod Ruže Pospiš Baldani, Eve Blahove i Carol Byers.
Sve joj je to itekako pomoglo da uspješno savlada veliki zadatak pred kojim se nedavno našla. Naime upravo je ona zamijenila proslavljenu Dunju Vejzović u operi "Pikova dama" Petra Iljiča Čajkovskog, i to u ulozi Grofice kojom se ova diva oprostila od operne scene.
– Bio je to izuzetno zahtjevan, ali i emocionalan zadatak, objašnjava Dubravka Šeparović Mušović, te nastavlja:
– Svaka od nas dvije naravno ima svoju interpretaciju te uloge, a meni su u pripremama jako pomogli i Dunja Vejzović, ali i njezin suprug Christian Romanowski, koji je uz Dunju ovu operu i režirao. Trebala sam se sprijateljiti s tim složenim karakterom, uči u kostim, ali i periku koju je za ulogu nosila sama Dunja Vejzović. No mnogo je više truda od prilagodbe kostima tražio ulazak u sam lik.
To zaista nije bilo nimalo lako, jer ipak sam ja u mnogo mlađoj dobi nego Grofica, ali i Dunja. To je uloga, koja je s jedne strane tehnički zahtjevna za pjevanje, ali mora i imati taj 'miris i okus' žene koja s nekim odmakom gleda na svoj život i odluke koje je donijela u njemu. Na kraju sam zaključila da se jednostavno moram prepustiti ulozi i svojoj intuiciji.
Ova izuzetna umjetnica pomno promišlja svaku svoju ulogu, pa je upravo tako pristupila liku Grofice. Ističe kako nije lako pjevati Groficu u "Pikovoj dami" kada si tek zakoračio u zrelost, što životnu, što pjevačku. To je uloga koja traži blistavu pjevačku tehniku, jer mnogo je tu bravura i dramatičnosti, ali pri tome treba dočarati i tu prošlost koja se osjeća, svojevrsnu pomirenost sa životom i svime što je on donio.
– Zbog toga, ali posebno zbog Dunje i cijelog ansambla, bilo je posebno važno da to napravim kako spada, a sudeći po tome kako je moja Grofica lijepo odjeknula, očito sam u tome i uspjela, ističe nacionalna prvakinja.
A nakon "Pikove dame" uslijedilo je nešto posve drukčije – uloga grofa Orlofskog u "Šišmišu", opereti Johanna Straussa ml., za koju se u ovo predblagdansko vrijeme traži ulaznica više baš kao i za neprikosnoveni božićni hit, balet "Orašar".
– E, u toj sam ulozi ja svoja na svome, uzvikuje Dubravka Šeparović Mušović te objašnjava kako je u tu ulogu ugradila sva sretna i bezbrižna sjećanja na svoje odrastanje u Dubrovniku, na sve one sate provedene u šetnjama Stradunom, sva ona bezbrižna ljetna poslijepodneva na Banjama, najpoznatijoj dubrovačkoj plaži.
O toj ulozi koja iz nje izvlači drski i bezbrižni dio njezine osobnosti, ili kako bi ona rekla: "Tu sam Dube", razgovarale smo u pauzi generalne probe "Šišmiša", koju je HNK Zagreb također otvorio za publiku, jer bila je to i prva večer u kojoj je isprobala i novi kostim grofa Orlofskog, koji je posebno za nju izradio kostimograf "Šišmiša" Alan Hranitelj, čije radove cijeni cijeli svijet, dok se on redovito vraća u svoj Zagreb kako bi radio za Balet i Operu HNK Zagreb.
I sama Dubravka oduševljena je kostimom, crnim i svjetlucavim, s jarko zelenim rukavima i natruhom narančaste, kako bi njezina vatrena kosa došla do izražaja i u ovoj ulozi, iako je upozorila da će se frizura i šminka, nakon generalke, još malo doraditi.
– I ovo je zahtjevna uloga, ali posve drukčija od one u "Pikovoj dami", jer Orlofski je pomalo fakin i traži mnogo mojih glumačkih sposobnosti. On je istinski pokretač radnje u "Šišmišu" i zato se, kada izađem na scenu, zaista osjećam kao da sam Mišo Kovač ili Mick Jagger, jer sve je doslovno u mojim rukama. I glasu, objašnjava Dubravka Šeparović Mušović, ističući kako je posebno zahvalna cijelom ansamblu "Šišmiša", ali i redatelju Krešimiru Dolenčiću, te naravno Alanu Hranitelju, na načinu na koji su joj olakšali ulazak u ovu ulogu i prilagodbu na blagdanski veselu i razigranu operetu, koju doslovce obožavaju brojni ljubitelji opere.