Financijska računica u slučaju dvaju zagrebačkih koncerata irske grupe U2 na maksimirskom stadionu 9. i 10. kolovoza potvrđuje staro pravilo da kod tako velikih svjetskih imena lokalni organizator (Lupa Promotion) gotovo radi “za slavu”.
Prema procjenama, od ulaznica će biti skupljeno nešto više od pet milijuna eura po svakom nastupu. Od toga će tri i pol do četiri milijuna završiti u džepovima članova banda, većina od ostatka pripast će glavnom organizatoru turneje Live Nationu za troškove organizacije, a domaći promotor Lupa Promotion radi za “plaću” koja vjerojatno ne prelazi 10 posto.
Dakako, riječ je o kalkulacijama jer su postoci i honorari najstrože čuvane tajne čija otkrivanja mogu povući za sobom i otkazivanje ugovora između glavnog i lokalnog organizatora.
No, svakako se može govoriti o više nego unosnom biznisu za članove banda i njihove uže ekipe premda su usta Bona i menadžera puna izjava o plemenitijim pobudama prema obožavateljima. Ne treba pak biti ni posve ironičan prema takvom gardu članova U2 jer je nedvojbeno da velik dio zarađenoga novca, puno više nego većina njihovih kolega, daju u humanitarne svrhe. Što se današnje prodaje ulaznica tiče, dobra je vijest to da je do trenutka zaključenja ovoga broja Večernjaka, nakon preprodaje članovima fan kluba, ostalo nešto više od 50 tisuća ulaznica. Dakle, lakše će se doći do ulaznica nego prošlog tjedna.