DVD

VAN MORRISON LIVE AT MONTREUX 1980/1974 (Eagle Vision/Menart)

cd_van.jpg
import
04.01.2007.
u 14:01

Fraza "ludi umjetnik" u najslikovitijem se smislu pojma sedamdesetih (i inače) primjenjivala na Vana Morrisona koji je uživao reputaciju "teškog" tipa, živio u vlastitom svemiru, a s ostatkom svijeta komunicirao glazbom. No, njegova prepoznatljiva mješavina keltskog soula, folka i rocka u svom je temeljnom pristupu imala usađen improvizacijski instinkt srodan jazzu pa se njegovi višestruki nastupi na Montreux Jazz Festivalu čine kao logični potezi u (tada) besprijekornoj karijeri.

Još se prirodnijim čini izbor od dva najbolja  iz 1974. te 1980.  koji su (u formi dva odvojena diska) utisnuti na prvi DVD u opusu genijalnog Irca.
Van The Man je na Montreuxu debitirao 1974. s malim, ekspresno okupljenim, akustičnim sastavom i kratkim setom koji je uključivao tek jedan standard  naslovnu skladbu albuma "Street Choir". Ostatak set liste činile su stvari s pripremljenog, ali nikad objavljenog albuma "Mechanical Bliss" (poput izvrsne uvodne "Twilight Zone" te energične "Naked In The Jungle") i netom objavljen singl "Bulbs" s nadolazećeg remek-djela "Veedon Fleece".

Ovo je introvertni, hipersenzibilni Morrison  kantautor bez premca u pjevačkom i autorskom smislu.
Šest godina kasnije vratio se s velikim, jazzerski obojenim sastavom s glasovitim James Brownovim pobočnikom (i nedavnim gostom zagrebačke publike) Pee Wee Ellisom na saksu te ključnim članovima fantastičnog Caledonia Soul Orchestra  gitaristom Johnom Platanijem te klavijaturistom i aranžerom Jeffom Labesom.

Ova je postava još impresivnija, funkcionirajući prirodno u standardima poput "Stoned Me", "Tupelo Honey", "Ballerina" ili "Summertime In England" (jedna od četiri pjesme s već pripremljenog albuma "Common One"), bez scenskih efekata, izvodeći glazbu lišenu stilskih ograničenja, emocionalno ubojitu, raskošno aranžiranu i potpuno čistu u svojoj ljepoti. (D. L.)

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije