pulski filmski festival

Veliki test za novo vodstvo: Može li Pula ponovno zadobiti povjerenje hrvatskih filmaša?

16.07.2021.
u 09:38

Sutra počinje Pulski filmski festival u čijem se programu već vide praznine nastale paralizom branše u 2020. godini, ali otvara ga "Murina", predstavljena u Cannesu.

Nekoć moćni Pulski filmski festival godinama se bori da pronađe svoje mjesto u sve raznovrsnijoj ponudi festivala, u kojoj kao regionalni gigant dominira Sarajevo Film Festival. I dok mali festivali sa Sarajevom bore neravnopravnu bitku za premijere domaćih filmova, prikazivanje novije hrvatske produkcije u Puli je i zakonska obaveza, što nacionalnom festivalu garantira barem položaj najvažnije revije recentne domaće produkcije.

Međutim, to nije garancija dobrih odnosa sa samom filmskom strukom, kao što smo vidjeli prije dvije godine, kada je nezadovoljstvo tadašnjim umjetničkim ravnateljem Zlatkom Vidačkovićem kulminiralo povlačenjem strukovnih udruga i njihovih nagrada s pulskog festivala.

Uslijedila je izrazito neizvjesna godina obilježena pandemijom i odgađanjem, pa ipak održavanjem festivala, kao i višemjesečnom blokadom snimanja i premijernog predstavljanja filmova, kako u Hrvatskoj tako i u većini zapadnog svijeta.

Zastoj u produkciji neminovno se odrazio i na program ovogodišnjeg pulskog festivala, u kojem je samo šest filmova, od čega pet nastalih u okviru uobičajene podrške Hrvatskog audiovizualnog centra te jedan niskobudžetni, neovisni film “Menhetenska odiseja” autora Marija Vrbančića koji će biti prikazan u INK.

Situacija je mogla biti i gora da se filmovi poput “Zore” Dalibora Matanića i “Plavog cvijeta” Zrinka Ogreste nisu uspjeli plasirati na međunarodne festivale na kojima su imali premijeru te postali dostupni za projekciju u Puli. A kada je pukla vijest da je u Cannes primljena “Murina” Antonete Alamat Kusijanović, postalo je jasno da će Pula imati i željenu atrakciju otvaranja!

Sve te muke prolazio je novi umjetnički ravnatelj Pavo Marinković, koji je vodstvo festivala preuzeo u najnezahvalnijoj mogućoj godini. Nedostatak premijernih domaćih filmova odlučio je kompenzirati dodavanjem svjetske premijere filma “Južni vetar 2 – Ubrzanje” Miloša Avramovića u Areni te uvrštavanjem “Menhetenske odiseje” u domaći natjecateljski program.

Usprkos još uvijek važećim restrikcijama koje onemogućavaju dovođenje većeg broja inozemnih gostiju na festivale, Marinković je uspio osigurati i dolazak velikog poljskog redatelja Pawela Pawlikowskog u žiri, što posrnulom festivalu daje dozu relevantnosti i na međunarodnom planu.

Organizatori Pule ove su se godine našli i pred velikom logističko-vrijednosnom dilemom: uvesti COVID potvrde i time zadržati puni kapacitet kina i ostalih festivalskih prostora uz isključivanje onih necijepljenih i netestiranih, ili pak omogućiti ulazak svima, ali uz provođenje epidemioloških mjera koje nalažu fizičku distancu. Vjerojatno imajući na umu ogroman i rijetko sasvim popunjen kapacitet pulske Arene, odabrali su odustati od COVID potvrda. Pad s pet tisuća na 1500 sjedećih mjesta već je doveo do rasprodane projekcije “Južnog vetra 2”, a vidjet ćemo kakav će biti interes za domaće filmove i hoće li se i tu tražiti karta više.

Mnogo pažnje svakako će izazvati svjetska premijera filma “A bili smo vam dobri” Branka Schmidta koji prikazuje pobunu branitelja u centru Zagreba, neodoljivo podsjećajući na događaje pred Ministarstvom branitelja u Savskoj ulici 2014. godine.

Publiku bi mogla zanimati i svjetska premijera crnohumorne glazbene komedije “Po tamburi” Stanislava Tomića, koja prati avanturu tamburaškog sastava Aveti ravnice čiji posjet festivalu Branka Uvodića završi u nizu nepredviđenih katastrofa.

Među posebnim projekcijama u Areni ističe se i “Quo Vadis, Aida?” Jasmile Žbanić, koja je između ostaloga konkurirala za nagradu Oscar, no njezin sjajan i mučan film imao je nesreću da mu je pandemija pokvarila planove za širu regionalnu distribuciju.

Među popratnim programima ističu se izložbe “Tošo Dabac: barokni kadar Marije Crnobori” i “Silvestar Kolbas: Fotokemika i ja”, a koncerti u Circolu zamijenjeni su DJ setovima.

Kada se sve zbroji i oduzme, ova godina bit će velik test za novog umjetničkog ravnatelja Pulskog filmskog festivala, kojem želimo sreću u mirenju nacionalnog festivala s hrvatskom filmskom zajednicom, a Puli dobar tjedan usprkos COVID-u.

Komentara 3

KU
Kultura
12:09 16.07.2021.

To nije hrvatski festival. To je jugoslavenski festival.

BE
Beleg
12:06 16.07.2021.

Kazete "nekoć moćan" ali to treba precizirati pa reci da je bio moćan kad je država čiji je nacionalni filmski festival bio, bila moćna. Znate li vi da su jedne godine u borbi za zlatnu arenu stajala 3 filma: Samo jednom se ljubi, Ko to tamo peva i Sjećaš li se Doly bel. 3 remek dela. Danas sto se snima u Hrvatskoj je, hajde objektivno da kažemo.....s...r, a filmovi iz ostalih dijelova celovitog kulturnog prostora ne dolaze jer hrvatska kulturna politika negira da je hrvatska kultura delom sire zajednice kulture.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije