Kao jedan od epicentara zagrebačke nezavisne kulturne scene, KSET je kasnih devedesetih i početkom novog milenija bio poznat po svojim koncertima eksperimentalne glazbe. Otvaranjem novih klubova u Zagrebu, KSET se programski prilagođavao, a nastalu rupu u programu 2013. KSET-ovci su odlučili pokriti ZEZ-om.
Zavod za eksperimentalni zvuk vrata je otvorio 14. listopada 2013. uz gostovanje jednog od najzanimljivijih saksofonista današnjice Colina Stetsona. Njegov karakteristični način sviranja krasi skladbe Arcade Firea, Bon Ivera, The Nationala i mnogih drugih popularnih rock sastava, pa nije čudo da je već prvi koncert ZEZ-a bio rasprodan. S naglaskom na free i eksperimentalni jazz, ZEZ je ugostio Fire!, The Kandinsky Effect, Taranu Duo, Satellite, Acoustic Trio Marca Cappellia i Trespass Trio.
Ubrzo se program otvorio i prema drugim glazbenim žanrovima istraživačkog karaktera pa su na KSET-ovu binu stali jazzcore sastavi Zu i Obake, noise rock sastav Zeni Geva, noise hip hop pionir Dälek, elektronski glazbenici Ital Tek i Gazelle Twin.
Od prvog koncerta ZEZ je uz pomoć Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport i Studentskog zbora Sveučilišta u Zagrebu omogućio studentima jeftiniju cijenu ulaznica s ciljem pomlađivanja publike na koncertima eksperimentalne glazbe. Nakon petnaest koncerata i dvije godine cilj je postignut, a svakim novim koncertom očita je i važnost ZEZ-a u koncertnoj ponudi. Dokazuju to i epiteti koje je program pokupio od strane glazbene kritike: «Zagreb vratio u širi kontekst nove muzike u regiji», «ovakav koncert je jako nedostajao Zagrebu», ali i Mate Škugora kojeg je ZEZ «prisjetio kako su se jazz i improvizacija prije desetak godina savršeno stopili s klubom KSET».
U novom ciklusu ZEZ-a mogli smo čuti Mostly Other People Do The Killing i Matanu Roberts, a očekuje nas Izložba zvuka studenata Novih medija 27. listopada te nastupi avangardnih elektronskih glazbenika – 29. listopada Inge Copeland i 4. studenog High Tone.
Prošle godine ZEZ je upozorio na promjene na kulturnoj sceni direktno prozivajući jednu izrazito financiranu instituciju visoke kulture u kojoj gledamo koketiranje s estradom. Pritom glazba istraživačke naravi ostaje marginalizirana u komercijalnom smislu, zato je za opstojanje ovakvih programa prijekopotrebna pomoć Gradskog ureda za obrazovanje, šport i kulturu, Studentskog zbora, ali i sluh Ministarstva Kulture i ostalih potencijalnih financijera koji zasad nisu obratili pažnju na ovaj veliki program jednog malog kluba.
Više na:
www.facebook.com/zavodzaeksperimentalnizvuk
https://twitter.com/slusajdrugacije