Mnogo je truda uložio 30-godišnji animator Zdenko Bašić da zajedno s ekipom suradnika napravi 13 minuta filma “Guliver”. Zapazili su njegov predan višegodišnji rad i kolege umjetnici članovi ULUPUH-a pa su mu dodijelili nagradu za najboljega mladoga autora 2009. godine.
Kako se animacija danas može primijeniti? Je li to samo film, spot, reklama?
Danas je animacija jako primjenjiva. Čak i većina igranih filmova ima animirane dijelove. Mogućnost djelovanja velika je u svim sferama. Meni je bitno da radim ono što mi najviše odgovara. Nema teških i lakih vremena. Uvijek je najteže ostati dosljedan sebi.
Izrađujete lutke, scenografiju i dizajn u kazalištu Merlin, ilustrirali ste dječje knjige...
Kao autor ja sam relativno nov. Dosad sam napravio 13-minutni animirani film “Guliver” koji je u Zagrebu premijerno prikazan 2009. godine, potom u Sarajevu. Posljednju je projekciju imao u Ljubljani, upravo smo se vratili s festivala. Reakcije su izvrsne, pozitivne. Ostvarili smo i dobre kontakte, tako da će ekipa iz Ljubljane doći na Animafest u lipnju. Prošle je godine završio petominutni animirani spot za Gibonnijevu pjesmu “Žeđam”, a u vizualizaciji su motivi iz Gulivera.
Koliko se tijekom studija animacije na ALU može upoznati s najboljim primjerima Zagrebačke škole crtanog filma, ali i poznati svjetski autori?
Nas šestero, mi smo bili prva generacija i na neki način pokusna grupa novoga Odsjeka za animirani film i nove medije. Jako se inzistiralo na tome da dobijemo najbolje iz povijesti amimacije, animacijskim tokovima. Imali smo sreću raditi s veteranima kao što je Pavao Štalter. Angažirao ga je naš mentor Joško Marušić da radi sa studentima. Marušić se trudio da nas upozna sa što više ljudi, a velika je sreća što u Zagrebu imamo Animafest koji posjećuju svjetski animatori.
Treba li suvremeni animator poznavati klasične discipline crtanje, slikanje, skulpturu?
Kad sam upisivao studij, podrazumijevalo se da vladamo njima jer je to temelj za studij. Meni je to bilo sjajno. Potrebno je ne samo crtanje nego i uvid u povijest umjetnosti, sve discipline koje trebaju animatoru, redatelju. Bitna je opća kultura jer je to i pozadina i temelj rada.
Film podrazumijeva rad s ekipom. Kakva je vaša?
Potpuno je drukčije raditi u timu. Uz mene, glavni animator je u “Guliveru” Manuel Šunderac, Marjeta Lisac je montažerka, Barbara Mrkić je izvršna producentica, a Goce Vaskov, moj mentor s fakulteta, je producent. Glazbu potpisuje Anita Andreis Žganec. Film su novčano pomogli Grad Zagreb i Ministarstvo kulture, a polovicu sredstava osigurao je Infine studio kao producent.