Već u samom dvorištu na ulazu u tvornicu Barcaffèa u Izoli, miris morskog zraka miješa se s neodoljivim mirisom kave. „Kava je nešto što s nama ide kroz život i jedan je od top tri mirisa na svijetu - uz svježe pečeni kruh i slaninu, tu je miris kave“, komentira radijska voditeljica Ivana Mišerić i brand ambasadorica Barcaffèa.
„Barcaffè je dio Atlantic Grupe i prema podacima agencije za istraživanje tržišta, najjači brend na slovenskome tržištu, ali i najveći proizvođač kave u regiji i jedan od najvećih u Europi“, istaknuo je Andrej Bele, generalni direktor Strateškog poslovnog područja kave Atlantic Grupe. Atlantic Grupa u regiji ima četiri pržionice, pa osim ovdje u Izoli, kava se proizvodi u pržionicama u Beogradu, Skopju i Bijeljini. Ukupno, sve četiri pržionice prerade čak 29 tisuća tona sirove kave kojim opskrbljuje cijelu regiju. „U Sloveniji naš tržišni udio iznosi oko 70 posto, ali sve više rastemo i u Hrvatskoj, pa je tako količina isporučene kave u pet godina s 388 tona narasla na 1700 tona“, objašnjava Bele.
„Što je za sve nas kava? Kava je druženje, kava je razgovor, kava je socijalizacija, mali predah za sebe, a s druge strane i punjenje energijom. I kada razmišljamo o kavi vjerojatno svatko ima neku svoju viziju što ta kava jest.
Na kraju krajeva, sve velike veze, prijateljstva, ljubavi obično započnu s tim jednim pozivom: Kad ćemo na kavu?“ kaže Lejla Dautović Čaić, direktorica marketinga Strateškog poslovnog područja kava u Atlantic Grupi. U proizvodnji koriste najbolju sirovu kavu koju, kako kažu, kupuju na samom izvoru. „Svake godine odlazimo u Brazil, a kavu nabavljamo i iz Kolumbije, Burundija, Indije. Na licu mjesta radi se kušanje kave i tek nakon ispitivanja zadovoljava li sirova kava naše standarde kvalitete, uzorke pržimo i testiramo u laboratoriju i senzorskom analizom. Ako kava zadovoljava sve parametre kvalitete, dogovara se isporuka, a kava se u jutenim vrećama od po 60 kg ukrcava na brod kojim dva mjeseca putuje do luke Kopar. Jednom kada stigne, ponavljamo postupak testiranja kvalitete u samoj luci. Treći put kontroliramo kvalitetu u trenutku kada nam kava stigne u tvornicu“, objašnjava Krešo Marin, direktor razvoja i kvalitete. Kako izgleda sam proces kušanja kave? Prije kušanja, nepce se treba 'pročistiti'; pa prije kušanja kave treba pojesti nešto neutralnog okusa, primjerice dvopek i usta treba isprati vodom. Kod kave nije samo važna kvalitetna sirovina i mješavina. Pravilna priprema kave itekako je važna da bismo dobili savršeni gutljaj čistog užitka.
Ako nema kreme, slobodno vratite espresso
Kvalitetno pripremljen espresso prepoznajete po kremi koja bojom, gustoćom, aromom i mirisom mora probuditi sva naša osjetila. „Espresso koji nema kreme slobodno vratite i zatražite novi jer ispravno pripremljen espresso mora na vrhu imati gustu kremu koja nosi glavninu arome kave. Ta krema mora imati punu boju i pravu teksturu. Ako kreme nema, za to je često kriva pogrešna priprema kave, a ne sama kava“, objašnjava barist Barcaffèa Gašper Trpin, koji nas je uveo u zanimljivi svijet pripreme savršenog espressa.
„Arabica i robusta koje koristimo u našim mješavinama, najraširenije su botaničke vrste kave, a međusobno se na jeziku mogu razlikovati po tome što je arabica nježnija, manje gorka, i njezina aroma podsjeća na orašaste plodove i agrume, ali sadrži i manje kofeina. Robusta je nešto gorča, trpkija“, pojašnjava Gašper dok nam priprema espresso. Također, nije slučajno da je šalica za espresso jajastog oblika.
Upravo takav oblik šalice omogućuje više kreme od šalica koje imaju ravno dno. „U jednom radnom danu preradimo približno 30 tona kave. Ponekad to znači da pržionica radi u tri smjene kako bi se zadovoljila potražnja“, objašnjava direktor proizvodnje Dušan Poberaj, koji nas je proveo po samom pogonu pržionice. Da bismo uopće mogli ući u pržionicu potrebno je navući zaštitna odijela i kape za kosu kako bi higijena ostala na najvišem nivou.
Cjelokupni tehnološki postupak je zatvoren i automatiziran, postupak prerade vodi se računalno, pa kavu zapravo i ne vidite sve dok se ne pojavi prepoznatljivo snažno ružičasto, odnosno magenta pakiranje kave na proizvodnoj traci. Najprodavaniji Barcaffèov proizvod je mješavina svježe mljevene i pržene kave - Barcaffè Classic. Za ljubitelje stopostotne arabike, osmišljene su linije Barcaffè Selection, te Barcaffè Single Origin. Osim svježe mljevene kave Barcaffè je prepoznat i u HORECA segmentu u kojem nudi vrhunske espresso proizvode: Tradizione, Fantasia, Maestoso, Divino te bezkofeinsku mješavinu Barcaffè Dekofe. Svježe mljevenu i espresso kavu nadopunjuju i linije instant napitaka Barcaffè Capuccino, te inovativni proizvodi poput kave u kapsulama te linije Black'n'Easy za jednostavnu pripremu turske kave iz vrećice.
Sadržaj nastao u suradnji s Barcaffèom