Njemačka je i dalje jedna od omiljenijih stranih destinacija za hrvatske turiste, koji su lani u toj zemlji ostvarili 1,2 milijuna putovanja s bar jednim noćenjem, što je 12 posto više nego u 2016., istaknuto je na promociji njemačke gastronomije u Zagrebu sredinom ovog tjedna.
Promociju njemačke gastronomije u Zagrebu su organizirali regionalni ured Njemačke turističke zajednice, koji iz Beograda uz više zemalja regije pokriva i Hrvatsku, te veleposlanik Savezne Republike Njemačke u Hrvatskoj Thomas Eberhard Schultze, a povodom ovogodišnje glavne tematske promotivne turističke kampanje Njemačke "Culinary Germany", koja ističe posebnosti te zemlje u kulinarskoj tradiciji i modernim dostignućima.
Tom su prilikom predstavljene njemačke delicije i vina iz više njemačkih krajeva, kao i pokazatelji turističkog prometa iz Hrvatske u Njemačku, koja je za hrvatski turizam tradicionalno tržište broj jedan s kojeg dolazi najviše stranih turista.
"Njemačka je sa 56,1 milijunom putovanja u 2017. osmu godinu zaredom, nakon Španjolske, a ispred Francuske, druga destinacija po omiljenosti europskih turista", istaknula je na promociji Tijana Đuričić iz regionalnog ureda Njemačke turističke zajednice.
Vezano za turiste iz Hrvatske u Njemačkoj kazala je da su prošle godine oni u toj zemlji ostvarili 9,8 milijuna noćenja, što, kako je kazala, čini 35 posto tržišnog udjela svih njihovih putovanja u inozemstvu, čime je Njemačka ponovo među njima na prvom mjestu među stranim odredištima.
Đuričić je dodala da statistike pokazuju kako u Njemačku najviše odlaze Zagrepčani ili 46 posto od onih koji su putovali u tu zemlju, a slijede ih građani s obale, 30 posto.
Najčešći povod za putovanja u Njemačku iz Hrvatske je odmor, 42 posto, dok zbog posla ide njih 31 posto, a čak njih 65 posto putovanja rezerviraju unaprijed.
"Prosječna potrošnja hrvatskih putnika u Njemačkoj iznosi 69 eura po noćenju ili prosječno 558 eura po putovanju, što znači obično osam noći", navela je Đuričić, poručivši da je među motivima putnika iz Hrvatske ove godine i raznolika njemačka gastronomija, o čemu govori i ovogodišnja njemačka promotivna kampanja.
Uz naglasak na tradiciju njemačkih seoskih područja u kampanji se, kako je predstavila, ističe i suvremena njemačka kuhinja u urbanim središtima, što sve čini bogatu njemačku gastro scenu, na kojoj je i više od 300 restorana sa Michelinovim zvjezdicama. Uz to, u toj zemlji postoji i više od 60 gastronomskih klubova, 13 vinskih regija, a vinski i kulinarski užici nude se i na uličnim festivalima, pa i neobičnim mjestima, poput iglua ili pod vodom.
"Turisti u Njemačkoj oko 18 posto ukupnog budžeta troše na gastronomiju, što znači i ukupno oko 6,7 milijardi eura godišnje", kazala je Đuričić.
Nisu to turisti, to su radnici na crno, uzme tu godisnji i 2 tjedna na bausteli, montazi i slicno. Samo mali dio , manje od 10% nasih je turist.