Trgovački centri u Hrvatskoj niču kao gljive poslije kiše, a Hrvati, krizi unatoč, u njih hrle. U cijeloj toj "šopingholičarskoj" priči u drugi plan pala je kataloška prodaja, koja je donedavno bila hit i u svijetu i u nas.
No, čini se da “kupnja iz naslonjača” polako tone u zaborav. Kataloška prodaja suočava se s teškom situacijom u doba krize, a to potvrđuje i činjenica da je u Njemačkoj propao poznati katalog Otto.
Pad prodaje 20 posto
Proizvod treba prodati, na ovaj ili onaj način, a recesiju si nitko ne može priuštiti. Neckermann, vodeća kataloška kuća u Hrvatskoj, suočava se ove godine s padom prodaje, baš kada slave desetu godišnjicu poslovanja.
- S obzirom na postojeću gospodarsku situaciju, bilježimo pad prodaje do 20 posto - objašnjava Erna Žganjar iz Neckermanna.
No, postoje i segmenti koji iz neobjašnjivih razloga bilježe rast prodaje u ovoj kriznoj godini.
Dakako, da bi ostali u igri, katalozi svoje kupce mame mnogobrojnim sniženjima i popustima, baš kao i trgovački lanci. Ipak se dobro zna da svi mi “padamo” na žarke boje s kojih vrišti riječ - akcija!
- Svojim smo kupcima uvijek nastojali ponuditi dodatnu vrijednost, a u ovoj godini još više pazimo na pristupačnost cijena koje reguliramo prigodnim popustima - dodaje E. Žganjar.
Kozmetika nije u krizi
Poznati katalog Avon koji nudi obilje kozmetike i raznih kozmetičkih preparata pohvalio nam se dobrim poslovanjem, a krize kod njih nema.
- Iako je ova godina puna izazova za sve, direktna prodaja ima svojevrsnu prednost. Avon je globalno zabilježio jednoznamenkast porast u lokalnoj valuti, a Avon Hrvatska u skladu je s trendovima lokalnog tržišta - objašnjavaju.
Naravno, i oni su posegnuli za najtraženijom metodom prodaje u vrijeme recesije - dobre ponude i pokloni. Povijest je pokazala da direktna prodaja u kriznim vremenima doživljava porast, no čini se da je nekima ovoga puta uistinu odzvonilo.