Hrvatska narodna banka (HNB) je u srpnju ove godine izvijestila da su prihodi od turizma u prva tri mjeseca 2017.godine iznosili 395,9 milijuna eura, što je ujedno bio i dobar argument u korist očekivanja da bi ovogodišnji ukupni turistički rezultati mogli premašiti i prošlogodišnji rekord od 10 milijardi eura. Stoga ne iznenađuje ni da je ponuda poslova u turizmu sve veća i bolja, kao i da zahvaljujući tome sve više ljudi u ovom sektoru vidi razvojnu priliku za vlastite ideje.
Town Sight, platforma zamišljena kao praktičan način povezivanja ljubitelja putovanja s ponuditeljima različitih aktivnosti i sadržaja, prilika je da svi posjetitelji svoje vrijeme koje imaju na raspolaganju u Hrvatskoj isplaniraju u skladu s raznovrsnošću naše turističke ponude.
Jedan od takvih primjera je Town Sight ili hrvatska 'pustolovna' platforma za spajanje domaćih i stranih turista sa sadržajem koji se kod nas nudi. Na njoj se mogu pronaći brojni prijedlozi kako kvalitetno provesti vrijeme boravka u Hrvatskoj, kao i mogućnosti za otkrivanje i rezerviranje jedinstvenog turističkog doživljaja u svakom djeliću zemlje. Stranica je službeno u rad puštena krajem svibnja 2016., a pokrenula ju je mlada poduzetnica Ivana Žigić. U razgovoru s njom jedna od prvih, a očito i najvažnijih informacija, bila je činjenica da je iza nje 13 godina rada u turizmu. Navedeno iskustvo ne samo da ju je ohrabrilo na pokretanje vlastitog posla već je, kada govorimo o prilikama za razvoj različitih vještina, od komunikacijskih pa do strpljenja, a posebice radnih navika, predstavljalo idealnu odskočnu dasku.
“Prvo smo kao obitelj počeli s iznajmljivanjem apartmana, a potom sam za vrijeme studiranja sezonski radila kao bookerica. Uslijedila je i studentska praksa u hotelu, a na kraju se tako nekako niz i nastavio: hotel – agencija, uz povremene izlete u druge branše. Na kraju sam se ipak odlučila da samostalno krenem u poduzetničke vode te sam otvorila Town Sight”, ispričala je Žigić.
Town Sight je zamišljen kao vrlo praktičan način povezivanja ljubitelja putovanja s ponuditeljima različitih aktivnosti i sadržajem koji se kod nas nudi, odnosno kao prilika da posjetitelji vrijeme koje imaju na raspolaganju u Hrvatskoj isplaniraju u skladu s raznovrsnošću naše turističke ponude.
Svatko od nas može postati lokalni Travel Buddy te, uz ispunjavanje nekoliko uvjeta poput onog da se mora raditi o osobama starijima od 18 godina, na Town Sightu objaviti pustolovinu kojom privlači goste. Prijava i izrada pustolovina je besplatna, a Town Sight uzima proviziju od ugovorenih izleta. Pri tome se može raditi o kulinarskim izletima, šoping pustolovinama, različitim razgledavanjima, posjetima muzejima, parkovima... Pronalaženje aktivnosti na Town Sightu također je jednostavno jer se nakon odabira odredišta, pretražuje po tematskim kategorijama ili rasponu cijena.
Žigić Town Sight vodi pod motom “Upoznajte Hrvatsku poput lokalca” (engl. See every part of Croatia like a local) te kaže da u njemu ne bi ništa mijenjala. Svoju ideju je opisala kao start-up projekt koji funkcionira kao online mjesto na kojem se stvara ponuda i potražnja te prema kojoj kupci sami biraju i ocjenjuju najbolje, baš kao i u svakom drugom poslu.
“Ono što bih s druge strane ipak mijenjala određeni su propisi koji nemaju baš veze s potrebama tržišta. Osvrnut ću se na turističke vodiče, s kojima najviše surađujem, jer naši vodiči moraju polagati poseban dio ispita za svaku županiju kako bi mogli legalno voditi turiste dok strani vodiči mogu voditi turiste po cijeloj državi bez da su licencirani u Hrvatskoj. U pripremi je novi zakon kojim bi se to trebalo regulirati. Takve stvari bih, recimo, rado promijenila kako bi se turističkim djelatnicima olakšalo stvaranje ponude, umjesto besmislenog kompliciranja”, napomenula je u razgovoru.
Istaknula je da je ponosna što su njen posao u relativno kratkom roku prepoznale i brojne kolege koji se danas javljaju s prijedlozima za suradnju. Najviše uživa, dodala je, u komunikaciji i umrežavanju s ljudima te činjenici da svakodnevno otkrije nešto novo bilo da je riječ o ponudi, događaju ili lokaciji u Hrvatskoj.
“Od turizma se u Hrvatskoj svakako može živjeti, naročito ako govorimo o dolascima i noćenjima koji posljednjih godina bilježe rast. No, činjenica je da našu ponudu moramo prilagoditi gostima i trendovima na tržištu, a pri tome ne izgubiti na prepoznatljivosti”, komentirala je Žigić.
Njen prosječan dan uvelike ovisi o kojem se dobu godine i sezoni radi, ali se ponajviše, kazala je, svodi na kreiranje ponuda i različitih suradnji te marketinga prema emitivnim tržištima. “Naša trenutna ponuda je oblikovana s oko 300 izleta koji svaki treba promovirati na svoj način. Trenutno u Town Sight priču uključujemo i organizaciju radionica te seminara tako da nam niti jedan dan ne protekne monotono, niti nalik prethodnome”, pojasnila je. Bilo da je riječ o neobaveznoj biciklističkoj turi u srcu Varaždina, šoping turi u Zagrebu ili nezaboravnom gledanju zalaska u neposrednoj blizini stare gradske jezgre Dubrovnika, Town Sight ljude povezuje s jedinstvenim iskustvima, a najbolje od svega je to što uz to svim zainteresiranim stranama omogućava da se u taj proces uključe.