Kvalitetan kadar

Marko Ristić: Hrvatski su barmeni jako, jako dobri

Marko Ristić: Hrvatski su barmeni jako, jako dobri
Foto: Privatni album
1/7
30.11.2017.
u 11:36

Poznati hrvatski barmen kaže da je neke od najboljih koktela pio kod nas, a ne u zemljama odakle potječu.

Iako ih obično smatramo ljudima iz sjene kojima je jedina dužnost da nama bude ugodno i nisu toliko medijski eksponirani kao njihove kolege iz kuhinje, zanimanje barmena je istovremeno i začuđujuće i kompleksno i vrlo kreativno. Vani, dapače, i iznimno cijenjeno. Dio njihove svakodnevne uniforme je osmijeh, moraju paziti da je sve oko njih uredno i čisto, a k tome su nerijetko i najbolji prijatelji svojim gostima.

Iako je iza njega 17 godina iskustva rada u ugostiteljstvu, bezbroj održanih, ali i pohađanih edukacija, mnoštvo putovanja po cijelom svijetu, organizacija državnih i međunarodnih natjecanja barmena, strast prema poslu, kaže, ne jenjava.

Ovo su samo neke od ideja koje je poznati hrvatski barmen, Puljanin Marko Ristić, iznio u sasvim neformalnom razgovoru. Ristić je, inače, na natjecanju Marie Brizard Masters održanom prošle godine u Zagrebu u konkurenciji 25 barmena osvojio prvo mjesto čime je izborio put na Svjetsko prvenstvo u Bordeauxu iste te godine. Godinu ranije, 2015., izabran za hrvatskog predstavnika na međunarodnom natjecanju Global Bartenders Ball u Dublinu, a sva do sada usvojena znanja i vještine nerijetko ga dovedu do statusa sudca na različitim natjecanjima kao što je državno prvenstvo ili Cro Flair League.

"Niti jedan posao nije težak ako volite ono što radite, a trudim se na posao i s posla odlaziti rasterećen. Naravno, i moj se posao razlikovao od početaka do danas, pa tako danas nešto manje energije imam za noćni rad, a posebno sam posvećen radu s drugim ugostiteljima, pogotovo mlađim generacijama", navodi. Njima je najzanimljivije ono što je najatraktivnije, kaže, jer su mlađi nešto više skloni atrakcijama. Pri tome misli na fire show i žongliranje s bocama, no prije svega toga valja znati napraviti stotinjak koktela.

Foto: Goran Jakuš/PIXSELL

Da je barmen biti lako, barmen bi bio svatko naziv je pak projekta edukacija barmena usmjeren na učenike ugostiteljskih zanimanja koje su se 2014. godine održavale u Šibeniku, Osijeku, Slavonskom brodu, Puli i Poreču. Danas je iza njega i 17 godina iskustva rada kao barmen, bezbroj održanih, ali i pohađanih edukacija, mnoštvo putovanja po cijelom svijetu, ali strast prema poslu, kaže, ne jenjava. Prvi tečaj za barmena završio je 2005. godine u Beogradu, a on mu je bio potreban da bi prošao intervju na Celebrity Cruise Caribbean kompaniju kruzera na kojoj je poslije odradio i pet mjeseci na brodu. "Sjajna je to prilika za upoznavanje ljudi i krajeva, naročito egzotične strane. Tamo sam upoznao i današnjeg kuma Bogdana, a rad u turizmu inače smatram sjajnim poslom. Ljeti znam raditi i po 15 sati, ali me to veseli. Znam biti umoran, ali ne psihički", kaže.

Kako je poprilično skromno istaknuo i u jednom od ranijih intervjua, u ovom je sektoru neprekidno ulaganje u sebe ključno jer su i zahtjevi gostiju sve veći. Umijeće miješanja koktela tek je početak te priče, važno je znati jezike, ako se radi o sezonskom poslu onda u vrijeme mirne sezone valja nastaviti raditi na – sebi. "Tek sad vidim koliko ne znam. Bilo da se radi o novim trendovima ili samo novim pićima, jedna godina izostanka sa scene dovoljna je da se pogubiš", pojašnjava. S druge strane, nije znanje svugdje jednako cijenjeno jer se sam uvjerio da je na ponekim tečajevima koje je pohađao znao stvari koje su drugi tek učili. A to je generalno karakteristika naših barmena, oni su jako jako dobri, napominje.

Potvrdio je i da hrvatska barska scena ne zaostaje ni za europskim ni svjetskim trendovima, ali pri tome naglašava i da se turizam kao vrlo profitabilan segment kod nas još uvijek ne cijeni dovoljno. Svake godine posjećuje nas sve veći broj turista, a Ristićevi su u turizmu i do nekoliko generacija unatrag.

Foto: Robert Demo

"Da nije prihoda od turizma, više od polovice stanovnika Hrvatske moglo bi komotno odseliti. Kao destinacija, pripadamo krugu jeftinijih, iako imamo velike prednosti u vidu prirodnih ljepota, čistog mora i lijepog vremena, samo bismo još trebali naučiti i zadržati značajni ljudski potencijal" te proširiti turističku ponudu kako ne bi ovisili samo o moru i suncu, komentirao je Ristić. Kaže i da u Hrvatskoj zapravo kronično nedostaje barmena koji odlaze u inozemstvo, ponajviše Irsku. Osim potonje, koja je broj 1, odlaze u Njemačku, Austriju... Ipak, dosta ih se i vraća. Očito je da se radi o dovoljno kvalitetnom kadru koji sa svojim vještinama može raditi u gotovo svakom kutku svijeta. Sve ovo govori čovjek koji iza sebe ima gotovo dva desetljeća rada u turizmu i desetke tisuća proputovanih kilometara.

"Pojedine zemlje koje su atraktivne kao destinacije u svoj turizam ne ulažu gotovo ništa već žive na staroj slavi. Neke od najboljih koktela sam pio kod nas, a ne u zemljama iz kojih potječu", ističe Ristić koji je brand ambasador za tvrtku InVindico koja u hrvatske barove dovodi nekomercijalne etikete pića, suvlasnik beach bar u Puli koji rade cijele godine, predsjednik Udruge barmena Istarske županije a paralelno s time organizira i održava radionice i edukacije.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije