S početkom velikih zimskih rasprodaja kako u svijetu tako i kod nas, pojavila su se brojna istraživanja uz savjete za kupce koji planiraju hodočastiti u trgovine i tegliti vrećice krcate (jeftinom) odjećom, obućom, ali i zakasnjelim darovima.
Među najzanimljivijima je i upozorenje da nošenje teških vrećica može povećati stres! Prema istraživanju, podizanje teških predmeta može utjecati na mentalno zdravlje, zbog čega ljudi podsvjesno razmišljaju o depresivnim stvarima, objavljeno je u Journal of Consumer Research, a prenosi Daily Mail.
Problemi s nesanicom, znojenje, gubitak apetita i teškoće s koncentracijom najčešći su simptomi, a često dolazi i do onih ozbiljnijih poput visokog krvnog tlaka, tvrde znanstvenici sa sveučilišta Hong Kong i Nacionalnog sveučilišta Singapura koji su proučavali kako težina može povećati stres procijenivši potrošačku reakciju.
Američki pak potrošači troše drugačije ove sezone nego što su to radili prijašnjih godina, a iako se ne zna koliko će potrošnja za ove blagdane iznositi, procjenjuje se da će to biti 469,1 milijardu dolara od studenoga do prosinca. Stručnjaci iz America’s Research Group kažu kako su zbog nove ekonomske situacije već uočili različite vrste ponašanja pri kupnji. Tako su se ovih blagdana pojavila četiri nova tipa američkih kupaca; lovci na rasprodaje koji paze kada su najbolja sniženja, ponoćni kupci koji ostaju dokasna budni kako bi prvi ulovili sniženja, oni koji često kupljenu robu vraćaju te kupci koji kupuju samo za sebe.
Na svu sreću ( ili nesreću, ne bih znao ) takvu vrstu stresa ovih godina ne proživljavam, osim ukoliko se šopingom ( nekako mi je draža riječ \'\'kupnja\'\' ) ne smatra kila kruha i litra mlijeka - al\' da mi je stres nositi te vrećice - ne baš - stresnije bi mi bilo da nisam u mogućnosti nositi ih jer danas je pravo bogatstvo moći priskrbiti si i osnovne namirnice.