Svjetsko nogometno prvenstvo u Japanu i Južnoj Koreji sve je bliže, navijačka groznica uvlači se u gotovo svaku društvenu poru, pa i u glazbu. Tako najvažnija sporedna stvar na svijetu postaje muza glazbenicima, koji grozničavo skladaju himne ili, pak, frenetične navijačke pjesme kojima bodre svoje reprezentativce. Da je među glazbenicima puno zaljubljenika u sport, posebice u nogomet, poznata je stvar, a često se mogu i vidjeti kao "haklaju" u slobodno vrijeme, najčešće u humanitarne svrhe. Međutim, cupkajući u ritmu proslavljene pjesme Baruna "Neka pati koga smeta", prisjetili smo se poznate izreke kako "nije sve u ljubavi, već ima nečeg i u novcu", te upitali naše autore navijačkih oda jesu li im uopće i koliko takvi projekti financijski isplativi.
- Nema tu nekog novca, mi konkretno nismo puno zaradili pjesmom "Neka pati koga smeta", osim za autorska prava, što bismo dobili i za bilo koju drugu pjesmu. No, ta skladba bitno nam je pomogla u promociji, jer nam je otad porastao broj gaža, ljudi nas zovu... Ma, napravili smo je u jednom jedinom danu, a odmah sutradan snimili smo i spot. Njen uspjeh možemo zahvaliti tome što su tada uglavnom postojale nogometne balade, dok je naša bila prava navijačka pjesma, kojom smo publiku pogodili u žicu - rekao nam je Danijel Banić, pjevač Baruna, otkrivši:
- I za ovo prvenstvo ćemo napraviti novu pjesmu, ali još ćemo malo pričekati, dok ne "snimimo stanje" na terenu!
Punk-rock grupa "Hladno pivo" našoj je repki posvetila "Himnu", žestoku navijačku pjesmu. Iako nemaju niti jedno domaće "nogometno" glazbeno izdanje, u Aquarius recordsu najavljuju kako će za tjedan dana dobiti kompilaciju svjetskih nogometnih himni "World Soccer Team Anthems", za koji vjeruju da će, kao i u inozemstvu, biti velik interes. A uz blagoslov "Dallas recordsa", sinoć je u kineskome paviljonu na Zagrebačkom velesajmu spot za pjesmu "Ajmo, Hrvatska" snimala grupa Samurai. Vođa grupe Jerko Marić putovao je s našim reprezentativcima u Mađarsku i u autobusu ih uspio u trenutku zaraziti pjesmom!
Ovih se dana na malim ekranima pojavio još jedan glazbeni videospot na nogometnu temu, u kojem prepoznajemo Mišu Kovača i mladog pjevača Josipa Katalenića. Pjesmu pod nazivom "Croatia victoria, Croatia gloria" potpisuju Neno Ninčević i Miro Buljan.
- Znate što, pokrijemo li sve troškove - dobro je! Čujte, inače volim raditi za novac, i umoran sam od poklanjanja. Ali, ovo mi je prvi put u životu da sam napravio neku prigodničarsku pjesmu, jer volim nogomet. Prije četiri godine naša je reprezentacija nešto postigla, pa sam i ja odlučio dati mali prilog svemu tome. Inače, nedavno su me pitali je li ta pjesma nastala spontano, ha, ha... Odgovorio sam im da je pjesma spontana koliko i Svjetsko nogometno prvenstvo, slobodno to zapišite! - rekao nam je Ninčević.
Ako je vjerovati našim sugovornicima, parafrazirat ćemo izreku s početka priče, dakle - nije sve u ljubavi, ali ni u novcu, ima nečeg i u reklami. Premda se svi rezultati na kraju opet mjere zvukom šuškavih novčanica, jer novac okreće svijet.
Željka Vuković