Dječje igralište, odjeća, hrana, struja, plin... Za sve to i još mnoge druge stvari odlazi novac koji prikupljaju humanitarne organizacije prodajom blagdanskih čestitki. No, za koju od njih izdvojiti nekoliko kuna kolika je vrijednost jedne čestitke?
Novac ide za 30 programa
Odluka je teška, humanitarnih organizacija puno, građani imaju sve manje novca, a i čestitke koje se šalju poštom već polako padaju u zaborav. Hrvatski Crveni križ donacije prikuplja za više od 30 različitih programa. Vrijednost jedne njihove čestitke je dvije kune.
– Prošle godine plasirali smo oko 15 tisuća čestitki, a ove godine brojka će biti između 10 i 12 tisuća. Još je rano govoriti o tome kako prodaja ide, ali nismo prezadovoljni. Od prodaje čestitki prošle godine otišlo je 25.858 kuna za izgradnju igrališta za djecu koja žive u blizini minskih prostora. Naravno, to nije dovoljan iznos da se napravi igralište, ali sudjeluju i drugi donatori – objasnila je Drinka Sopta iz Crvenog križa.
Ovakve čestitke najčešće kupuju tvrtke i poslovni partneri, jer plasirati čestitku na tržište i nije baš lako. SOS Dječje selo-Hrvatska za svoje čestitke angažira svake godine malene kreativce iz sela koji crtaju na svili. Naravno, kasnije malo interveniraju dizajneri, a prodaju se sa četiri različita motiva.
– Naše čestitke mogu se naručiti ili kupiti na kioscima, a od 1. prosinca i u Profilovim knjižarama. Prikupljeni novac direktno ide za troškove sela: struju, vodu, plin. Nama je cilj da se jave tvrtke, ali je odaziv vrlo slab. Prošle godine bilo je puno bolje – ističe Branka Mihaljinec iz SOS-Dječjeg sela Hrvatska.
Prošle godine plasirali su 180 tisuća čestitki, a ove samo 120 tisuća jer prodaja ide lošije i manja je za 30 posto. Cijena jedne kuverte i čestitke SOS-Dječjeg sela Hrvatska je četiri kune, a 16 kuna su četiri čestitke i kuverte.
Glavni izvor prihoda
– Prodaja čestitki jedan je od glavnih izvora naših prihoda, odnosno oko 30 posto prihoda – kaže Mihaljinec.
UNICEF se, između ostalog, financira i sredstvima prikupljenim prodajom svojih svjetski poznatih čestitki, koje ove godine slave svoj 60. rođendan. Prošle godine najprodavaniji motiv čestitke bio je onaj hrvatske ilustratorice Dubravke Kolanović. Cijene UNICEF-ovih čestitki kreću se između 4,90 i 5,90 kuna.
– Od 1949. godine do danas u cijelome je svijetu prodano 4,5 milijarde čestitki. Godišnje se proda oko 100 milijuna čestitki u svijetu i tim putem UNICEF godišnje prikupi između 55 i 60 milijuna dolara. U Hrvatskoj se godišnje proda više od 450.000 čestitki, a novac od prodaje koristi se za djelovanje Ureda UNICEF-a u Hrvatskoj, ali dio novca ide i za osiguravanje zaliha humanitarne pomoći koja omogućuje UNICEF-u da u slučaju katastrofa šalje pomoć obiteljima i djeci u krizi u roku od 48 sati u bilo koji dio svijeta – objašnjava Gorana Dojčinović iz UNICEF-a.
Zbog krize nemaju za bombone, autić ni lutkicu
Lutkicu i šarene bombone, čokoladu, kamion, autić na daljinski – sve su to želje dječice iz SOS-Dječjeg sela Ladimirevci. Kriza je dotaknula i SOS-dječja sela. – Do ove godine nismo strahovali hoće li djeca dobiti poklone za Božić ili ne, ali sada nismo sigurni kako ćemo obradovati djecu – kaže Zoran Relić, direktor SOS-Dječjeg sela Ladimirevci, u kojemu se brinu za 98 djece i mladih.
Napominje kako im najviše nedostaje osnovnih kućnih potrepština poput namirnica, sredstava za održavanje higijene i sastojaka za božićne kolačiće. Želite li dati svoj doprinos za bolju budućnost djece, osigurati provedbu dugogodišnjih programa i projekata, podržati kvalitetnu edukaciju djece, osim pozivom na broj 060 840 840, kada donirate 2,30 kuna, SOS-dječjim selima možete pomoći i uplatom donacija na račun Udruge SOS-Dječje selo Hrvatska, na račun: 2402006-1100071558.
i po tome se vidi kakva je hrvatska država i kakvi su njezini građani, strahota u kaj smo se to pretvorili