Kupci i trgovci

Prodavači su svaki treći dan loše raspoloženi

'Zagreb,sarajevska , 13.03.2009. Konzum, kupci u ducanu  Photo: Patrik Macek/Vecernji list'
'Patrik Macek/Vecernji list'
02.06.2010.
u 13:10

Filozofija kupnje je da odajete stil svojom kupnjom, a kad kupujemo, onda koristimo 25 posto logike i 75 posto emocija. Kvalitetno kupovanje i prodavanje odraz su kvalitete života.

Te divne cipele kakve nose sve Seks&grad djevojke jednostavno su neodoljive i iako su vam nepotrebne i vrlo vjerojatno će vas boljeti noge zbog visokih potpetica, vi ih jednostavno morate imati. Činjenica da imate koji kilogram previše neće vas spriječiti ni da kupite taj sladoled od čokolade iako ste ušli u trgovinu po kruh i mlijeko.

Logika zakazuje

A zašto biste kupili rabljeni automobil kada je na tržište upravo izašao novi kabriolet baš po vašoj mjeri?

Naše emocije glavni su krivac za veliku većinu (ne)potrebnih stvari koje kupimo. U tome nas jedino može spriječiti neljubazan, neinformiran i nezainteresiran prodavač. Emocije čine tri četvrtine razloga neke kupnje, a neodgovarajući pristup ili nedovoljno znanje prodavača mogu učiniti najviše štete, smatraju Kristina Horbec i Saša Petar, autori knjige "Tajna nestalog kupca".

– Filozofija kupnje je da odajete stil svojom kupnjom, a kad kupujemo, onda koristimo 25 posto logike i 75 posto emocija. Kvalitetno kupovanje i prodavanje odraz su kvalitete života i bitno je da prodavač zna postaviti prava pitanja kupcu – smatra Saša Petar.

Bijesan na sve

Jedna rečenica u knjizi namijenjenoj svima, od šefova preko prodavača do kupaca, tjera na razmišljanje i razuvjereva nas da je kupac uvijek u pravu: Kupac nije kralj, niti Bog - kupac je partner!

Činjenica je da nije svaki kupac kralj i da nije u pravu, a ne mora ni svaka greška prodavača biti katastrofalna, pišu Petar i Horbec. No, isto tako realno je da kupac daje novac i stoga zaslužuje punu pozornost prodavača.

– Tko se ne zna smijati, ne bi se ni trebao igrati trgovca. Sugeriram prodavačim da uvijek pođu prvo od sebe jer veliki problem prodavača je što ne znaju prezentirati kupcu koristi dok kupuju. Kupac nije uvijek u pravu, nekad vraća robu jer nije zadovoljan i reklamira – objašnjava Kristina Horbec, vlasnica agencije za mystery shopping Heraklea.

Američko istraživanje navodi da je prodavaču svaki treći dan loš, pa ispada da je prodavač loše raspoložen i bijesan četiri mjeseca u godini. Nedopustivo!

Ključne riječi

Komentara 1

21
21Century
11:01 11.06.2010.

Zato ja kupujem u \"Merkatoru\" i to na računalnoj blagajni.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije