Pitanje: Kupivši televizor i otpakiravši ga kod kuće, vidjeli smo da je ekran razbijen. Reklamirali smo ga, ali trgovac je tvrdio da nema ništa s time i da se obratimo uvozniku. Ondje, međutim, također odbijaju odgovornost. Odlučili smo tužiti ih, samo nas zanima koga: trgovinu u kojoj smo TV-prijamnik kupili ili uvoznika?
Odgovor: Trgovinu. Reklamacije na kupljeni proizvod upućuju se trgovcu i on ih je dužan rješavati, upućuje Nela Kovačević, voditeljica splitskog savjetovališta Saveza udruga za zaštitu potrošača.
– Trgovac je dužan riješiti problem s reklamiranom robom, bilo da je on ujedno i serviser ili distributer proizvoda, bilo da se distributeru mora obratiti, ali kupac komunicira isključivo s trgovcem – objašnjava Nela Kovačević. Primivši reklamaciju, trgovac izdaje potvrdu da je reklamiranu robu preuzeo i pobrine se za popravak, koji može trajati maksimalno 45 dana. Nakon isteka tog razdoblja, trgovac kupca mora obavijestiti o ishodu servisa. Zakonske su mogućnosti sljedeće: roba može biti popravljena i vraćena kupcu, može biti zamijenjena, a ako nema istog proizvoda, može se zamijeniti za drugi proizvod ili kupac može tražiti povrat novca.
Da, svi bi prodavali i uzeli marzu. Kada je u pitanju reklamacija tada je netko drugi kriv. Normalno je da za ostecenu robu odgovara onaj ko je prodao. Sustav reklamacija u normalnoj trgovini ide na slijedeci nacin; kupac reklamira roba (ako je reklamacija opravdana) prodavac reklamira svom dobavljacu i tako do uvoznika, a uvoznik reklamira onome od koga je kupio. Onaj ko ne moze raditi na taj nacin nema sto traziti na trzistu, taj je uglavnom remetilacki faktor trzista.