Teško je, osobito ljubiteljima tih proizvoda, ne primijetiti da je s polica trgovina nestao Sirelin parmezan ili Dukatov bioAktiv LGG. No, razloga za brigu nema, ti proizvodi su još uvijek tu i cijena im je ista, ali pod drugim nazivima, i to zbog prilagođavanja propisima Europske unije.
“Bio” za organski uzgoj
– b.Aktiv LGG proizveden je prema originalnoj Dukatovoj recepturi koja se u 11 godina nije mijenjala, koliko postoji. Početkom ove godine promijenjen je naziv proizvoda iz bioAktiv LGG u b.Aktiv LGG. Razlog promjene naziva proizvoda su propisi Europske unije čvrsto ugrađeni u domaće zakonodavstvo, odnosno Pravilnik o označavanju, reklamiranju i prezentiranju hrane te Pravilnik o deklaraciji i označavanju ekoloških proizvoda – objasnili su iz Dukata.
Spomenutim pravilnicima regulirano je kako prefiks “bio” mogu nositi samo proizvodi dobiveni iz organskog, ekološkog, odnosno biološkog uzgoja. U slučaju mliječne industrije to bi podrazumijevalo mlijeko dobiveno iz certificiranog organskog uzgoja.
– Hrvatska danas proizvodi male količine mlijeka iz organskog uzgoja čije količine nisu dostatne za industrijsku preradu. Mlijeko koje otkupljujemo od naših farmera i prerađujemo najbolje je, tzv. EU kvalitete, ali nije i organskog podrijetla, zato što ga na domaćem tržištu mlijeka nema u dovoljnim količinama – kažu u Dukatu.
Iako se mliječni proizvodi nisu mijenjali u sastavu, njihov novi izgled zahtijevao je dodatne troškove poput kreiranja novog naziva proizvoda, oblikovanja ambalaže, troškova komunikacije s potrošačima i slično.
Nestaje i bjelovarska feta
Osim bioAktiva, mijenjalo se i ime Sirelina parmezana te se po novom zove ribanac.
– Parmezan je zaštićena oznaka geografskog podrijetla i može se koristiti samo za sireve proizvedene u Italiji. Salakis i bjelovarska feta su proizvodi kojima će u dogledno vrijeme, u skladu s legislativom EU, biti promijenjeni nazivi s obzirom na to da je feta zaštićena oznaka geografskog podrijetla i kao takva se može koristiti samo za sireve proizvedene u Grčkoj – zaključuju iz Dukata.
Iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošaču smatraju kako je u redu mijenjati nazive sve dok proizvod odgovara potrošaču.
Pa hvala Bogu. Dosta je podvale i prodaje muda pod bubrege!