Čitanje priča prije spavanja, pomaganje oko domaćih zadaća i općenita redovna prisutnost roditelja u dječjem životu i obvezama ohrabruje kako djecu tako i njihove učitelje da ulože dodatni napor, sugerira studija britanskih sveučilišta Leicester i Leeds. Razina roditeljske prisutnosti i uključenosti ima čak veći utjecaj na dječje ocjene nego sama djeca i škola, zaključili su istraživači prema članku iz britanskog Daily Telegrapha..
Profesor Gianni De Frajas kaže da je razina interesa roditelja za obrazovanje njihove djece čak šest puta važnija za dobru ocjenu nego napor koji djeca sama poduzmu. Roditeljska uključenost je čak četiri puta važnija od onoga što čine nastavnici u školi kako bi dijete napredovalo u učenju.
– To je objašnjenje zašto djeci iz sređenih obitelji ide bolje; njihovi roditelji više s njima rade – kaže Frajas.
Istraživanje je pokazalo da su učitelji voljni raditi više s djecom čiji su roditelji angažirani i situirani od onih koji nisu pretjerano zainteresirani za obrazovni proces.
– Nije do kraja jasno zašto je učiteljima bitno materijalno stanje roditelja. Možda zbog toga što su obitelji iz srednje klase puno glasnije u zahtjevima da se u školama više radi – ističe Frajas. (rak)