Tradicionalno je najviše ljudi u ribarnici, gdje je ponuda ribe bogata, a cijene se kreću od 40 kuna po kilogramu za šarane, 60 za skuše, 80 za oslića, 100 za hobotnice, 130 za lignje, 160 za oradu i brancina, 180 za zubatca i škarpinu, a nije rijetkost da se za neke vrste traži i znatno više od 200 kuna. Na zelenoj tržnici kilogram mladog luka stoji 20 kuna, a za vezicu rotkvica traži se 5 kuna.
Iako smo mediteranska zemlja, pri dnu smo ljestvice po konzumaciji ribe, ali za Veliki petak prizori na zagrebačkim tržnicama rekli bi sasvim nešto drukčije. Cijene potrošačkih košarica za uskrsne blagdane bit će na razini prošle godine, tako se skromnija procjenjuje na 550 kuna, srednja na 1000, a bogatija na 1500 kuna. Sadržaj triju košarica najviše se razlikuje po vrsti i cijeni glavnih namirnica – ribi i mesu te o uvrštenosti slatkiša, grickalica i pića, kažu iz Hrvatske gospodarske komore.
Ukupno 62,3% građana planira štedjeti pri kupnji namirnica za ovogodišnji Uskrs, a najviše njih (25,6%) na uskrsne namirnice planira potrošiti između 200 i 300 kn, prenosi portal Ja TRGOVAC. Istraživanje su tijekom veljače 2019. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina.
Najveći broj građana planira napraviti tradicionalni uskrsni doručak ili ručak ove godine (86,6%). Namirnice za uskrsne blagdane građani u najvećem broju namjeravaju kupiti u hipermarketima i velikim trgovačkim centrima (68,2%).
Slijede građani koji namirnice neće kupovati nego imaju domaće namirnice, iz vlastite proizvodnje (14,1%), dok će ostatak građana namirnice kupiti u malim prodavaonicama i supermarketima (9,7%) ili na tržnici (7,6%).
Proizvodi koji će se najčešće naći na uskrsnom stolu su kuhana jaja (98,1%), kuhana šunka (89%), mladi luk (84,1%) i hren (66,8%). Polovica građana na uskrsnom stolu imat će rotkvice (49,6%), a nešto više od trećine njih poslužit će orehnjaču (36%) i pincu ili sirnicu (34,9%).
Pečena svinjetina naći će se na uskrsnom stolu 30,8% građana, dok će se purica s mlincima naći kod malo manje od četvrtine (23,1%). Pečenu janjetinu konzumirat će 19,5% građana, pogaču 18,6%, dok će najmanje građana na uskrsnom stolu imati sarmu (13,5%) i šunku u kruhu (9,2%).
Zanimljivo je kako 62,3% građana planira štedjeti pri kupnji namirnica za ovogodišnji Uskrs. Najviše njih na namirnice planira potrošiti između 200 i 300 kn (25,6%) i između 500 i 600 kn (18,8%). Slijede oni koji će potrošiti između 300 i 400 kn (14,2%) i između 400 i 500 kn (13,2%).
Manje je onih koji će na kupnju za Uskrs potrošiti između 100 i 200 kn (8,6%) i između 600 i 700 kn (7,3%). Najmanje građana za Uskrs će potrošiti više od 1000 kn (samo 2,5%), dok 8,2% njih još uvijek ne zna koliko će točno potrošiti.
Pogledajte gužvu na jutro Velikog petka na zagrebačkom Dolcu:
Ništa posebno za Uskrs, šunku i jaja jedem i tokom godine, a "postim" onda kad si to sam odredim a ne kad bi mi to netko htio propisati.