Lutka Barbie, legendarna vitka plavuša dugih nogu, (ni)je realni prikaz ženske ljepote i tijela, shvati u neko doba odrastanja vrijeme svaka djevojčica koja se njome igra(la). A sad je i na Facebooku, na stranici Plus Size Modeling, kako piše kanadski CTV News, osvanula anketa s pitanjem "Trebaju li proizvođači igračaka početi raditi veće barbike" (čitaj: deblje, ogromnije).
Već nakon para dana stiglo je oko 45.000 lajkova i pet tisuća komentara, od kojih se većina njih slaže kako bi idealna barbika trebala biti između pretile lutke velikih obraza i sadašnje nerealne mršavice kako je utjelovljena u milijunima proizvedenih primjeraka.
- Naravno, ali Barbie ne treba imat podbradak, pišu anketirani, jer se, smatra, može biti pretio i bez podbratka.
- Mogli su napraviti debelu barbiku - pišu drugi.
No, neki tvrde da takva, "popunjenija" lutka ne bi slala dobru poruku djeci i mladeži.
- Ja jesam malo deblja, jedna je stvar da takvo stanje treba prihvatiti, no izradom takvih barbika promicala bi se pretilost - komentira jedna žena, držeći da takvom "idealu" ne treba težiti.
Kako je danas 54-godišnja lutka tvrtke Mattel od pin-up djevojke s godinama dobila niz varijacija i "uloga", pa je bila i s astronautima, bila je i inženjerka i princeza, neki govore da je lutka od kakvih 30-ak centimetara ipak prevelika, a pretankoga struka.
Tjelesne proporcije lutkice odgovarale bi ženi s opsegom grudi od čak 97,5 centimetara, strukom od 45 i bokovima od 82,5 centimetara, odnosno daleko od "optimalnih" i idealnih 90-60-90. Unatoč toj "nezgrapnosti", najprodavanija je lutka na svijetu, a proizvođač Mattel zgrće na njoj godišnje 1,3 milijarde dolara.
Ova Facebook kampanja Plus Size Modeling ima za cilj "pokazati ženama diljem Amerike da veličina njihove odjeće nema nikakve veze s veličinom njihova srca, osobnosti i budućnosti."
To je lutka! Nije uzor idealnog izgleda! Uzor idealnog izgleda za djevojčice su njihove majke.