Predstavljamo pobjednike izbora Hrvatske turističke zajednice u akciji 'Čovjek – ključ uspjeha u turizmu'

Najbolji u turizmu 2008.

01.11.2008.
u 17:50

Skromnu hotelsku sobu, nedotjeran kafić i staromodnu prodavaonicu puno je lakše zaboraviti od gruba recepcionara, spora konobara ili neljubazne prodavačice. Čovjek je, uistinu, ključ uspjeha u turizmu, kako kaže i naziv nacionalne akcije Hrvatske turističke zajednice, a turistički je domaćin bez ikakve sumnje ključan činitelj uspjela odmora.

U sklopu spomenute HTZ-ove akcije prije nekoliko dana je na najvećem godišnjem skupu turističkih radnika, Danima turizma u Opatiji, nagrađeno dvadeset i petero ponajboljih u isto toliko kategorija. Tradicionalno su birani najbolji turoperator, agencijski djelatnik, konobar, turistički vodič, recepcionar, kuhar, hotelski domaćin, animator, privatni iznajmljivač, carinik, policajac, taksist, čistač, spasilac...

Među najboljim je djelatnicima u 2008. i dugogodišnji svjedok mijena u hrvatskom turizmu, konobar s tridesetogodišnjim iskustvom, danas voditelj bara u jednom od najboljih dubrovačkih hotela Tihomir Topić.

– Visokom turizmu kakav imamo u Dubrovniku ide, sezona je bila dobra. Tko se, poput Dubrovnika, uspije nametnuti takvom orijentacijom, za njega mislim nema straha u budućnosti – kaže naš sugovornik Topić i potvrđuje kako se u tri desetljeća u našem turizmu promijenilo sve.

I gosti i domaćini
– U socijalizmu se radilo ležernije, bilo je dovoljno i ako je nekoliko pojedinaca dobro odradilo posao. Sada se radi odgovornije, savjesnije, ljudi su svjesniji da se gost mora zadovoljiti, jer od njega živimo. A i sami su gosti zahtjevniji. Više putuju, sve su vidjeli, znaju što je u trendu... – priča Tihomir Topić.

Kad ti moderni nomadi požele drugi jastuk u sobi, određenu vrstu šampanjca i sl., nitko ne zakoluta očima, nego se gleda udovoljiti mu što prije. Čak i kad je istina, ako je uopće, da su danas turisti puno škrtiji na napojnicama.

– Gledajte, nekad bi gosti u hotelu odsjeli dan, najčešće dva, a ponekad i mjesec ili čak više. Upoznali bi se s osobljem, zbližili, i dogodilo bi se više prilika da nekoga nagrade. Sada, pak, često ostanu tri dana, ni lica si gotovo ne stignemo zapamtiti – govori naš sugovornik.

Turističke promjene bilježe i u labinskoj Turističkoj zajednici, čija je direktorica Radmila Paliska-Kos proglašena najboljom u sustavu TZ-a. A da se s promjenama uspješno nose, potvrđuju tri nagrade – Rapcu Plavi cvijet, Labinu Zeleni cvijet te nagrada za plažu Maslinica.

– Sezona je bila dobra, dva posto bolja od lanjske – kaže Radmila Paliska-Kos.

Na tome području uspjeli su čak ugostiti 10 posto više Nijemaca, dok su mnogi zabilježili smanjenje njemačkih gostiju.

– Naši su hotelijeri uspjeli pogoditi dobar omjer ponude i cijene. Kao dobra formula pokazala su se i dva nova luksuzna obiteljska hotela, koja su i s višim cijenama radila tijekom cijele godine. Iduća će godina biti teža, ali uz pametnu cjenovnu politiku ne bi smjelo biti problema – smatra R. Paliska-Kos i ističe doprinos turističkih zajednica u turizmu.

Doprinos turizmu, osim izabranih dvadesetpetero, dali su i mnogi drugi. Primjerice, voditeljica poslovne jedinice Zelenilo u vukovarskom Komunalcu Zorica Sabljak. Vukovarci su svjedoci da se svakim novim nasadom njihov grad i životi vraćaju korak bliže prošlosti, u kojoj su lijepi parkovi bili jedno od obilježja Vukovara.

– Kada nešto uređujemo, sadimo, ljudi prilaze i govore kako ih to veseli. Mnogi se iznenade kad vide koliko radosti može donijeti rascvjetala površina, čak i kada je uz nju kakva ruševina. Svake godine napravimo nešto novo u naših desetak parkova i parkića. Nismo još odredište u koje turisti dolaze ciljano, ali i gostima u prolazu svidi se kada kroz prozore autobusa vide naše bugenvilije, salvije, pelargonije, vodenike... – vjeruje, i to s pravom, Zorica Sabljak.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?