Da se najbolje osigurati na dvije strane, potvrđuju financijska izvješća predsjedničkih kandidata Ive Josipovića i Kolinde Grabar-Kitarović.
Milijuni za oglašavanje
Tako su tvrtke Crodux, u vlasništvu generala Čermaka, i Građevinarstvo i proizvodnja Krk, koju predstavlja Josip Purić, uplatile po 100.000 kuna Josipoviću i K. Grabar-Kitarović. Jednaku je stvar prije pet godina učinio i Robert Ježić, tadašnji vlasnik Diokija, kada je donirao po 200.000 kuna Josipoviću i Draganu Primorcu.
Kada se zna da je Josip Purić, direktor GP-a Krka, u intervjuima izjavljivao da cijeli hrvatski politički sustav uporno uništava naše gospodarstvo, tim je zanimljivije što je odlučio “pogurati” čak dvoje kandidata, predstavnika tih političkih sustava, u predsjedničkoj kampanji. Ivo Josipović u kampanji je do 3. siječnja potrošio ukupno 5,8 milijuna kuna. Od donacija je prikupio 2,69 milijuna kuna, a na medijsko je oglašavanje potrošio 2,98 milijuna kuna. HDZ-ova kandidatkinja Kolinda Grabar-Kitarović do 2. siječnja potrošila je 3,95 milijuna kuna, a donacijama je dobila 3,02 milijuna. Na medijsko oglašavanje potrošila je 2,42 milijuna kuna.
Među donatorima Josipovićeve kampanje je i tvrtka Lolita iz Osijeka koja je aktualnom predsjedniku za kampanju uplatila 40.000 kuna. I ne bi ništa bilo čudno da ta tvrtka lani nije imala tek 81.000 kuna dobiti, prema podacima Poslovne Hrvatske, pa ispada da je Josipoviću donirala pola svoje dobiti. Lolita zapošljava dvoje ljudi, a registrirana je za trgovinu i usluge. Josipovića je izdašno doniralo i Libertas zastupanje koje mu je uplatilo 70.000 kuna. Josipovićevi su najveći donatori do 19. prosinca, dakle oni koji su bili obuhvaćeni prvim financijskim izvješćem, osiguravajuća društva u vlasništvu Dubravka Grgića koja su mu ukupno donirala 150.000 kuna. Nakon njih to su Crodux i GP Krk, a zatim Branko Roglić, odnosno tvrtke u sklopu Orbica. Među donatorima Kolinde Grabar-Kitarović je Zdravko Mamić, izvršni dopredsjednik Dinama, koji joj je donirao 10.000 kuna, što je bio maksimalni iznos na donatorskim večerima. HDZ je pak Grabar-Kitarović u robama i uslugama donirao 32.343,75 kuna.
25.000 kuna za himnu
Kada je riječ o medijskom oglašavanju, najveći je iznos – 622.750 kuna – dobila agencija Napredni modeli iz Zagreba (podatak se odnosi na drugi dio izvješća, dakle od 19. prosinca). Europlakatu je Grabar-Kitarović platila nešto više od 40.000 kuna, P.I.O.-u oko 60.000, a Zagreb plakatu nešto više od 61.000 kuna. Ivo Josipović, pak, platio je 25.000 kuna Zrinku Tutiću za himnu kampanje “Pravi put”.
>>Kolinda Grabar Kitarović na izbornu promidžbu potrošila 3,9 milijuna kuna
>>Josipović je u kampanji potrošio 5,8 milijuna kuna, Grabar Kitarović 3,95
"Robert Ježić, tadašnji vlasnik Diokija". Kako firma s problemima, neplaćenim porezom i plaćama može biti donator ili sponzor?