Renault je u dobrom položaju da iskoristi potencijali rast ruskog
tržišta, s jednom filijalom i novim industrijskim partnerstvom:
-Avtoframos prodaje cijelu gamu uvezenih vozila Renault i proizvodi
Logan, najprodavaniju stranu berlinu u svom segmentu
-AvtoVAZ (u kojem Renault posjeduje 25 %), je vodeći proizvođač
automobila s 23% ruskog tržišta
Trendovi na ruskom tržištu automobila
Rusko tržište automobila doživjelo je fenomenalan rast: 2,7 milijuna
vozila u 2007, 3,2 milijuna u 2008. (procjena) i 4 milijuna vozila
godišnje predviđa se do 2014. godine. Unatoč trenutačnim gospodarskim
teškoćama, Rusija bi trebala postati najveće tržište automobila u
Europi.
U 2008. godini strani proizvođači prema procjenama predstavljaju 75%
prodaje novih automobila u Rusiji1, postotak koji konstantno raste
tijekom proteklih 8 godina.
U svjetlu ovih trendova Renaultova strategija u Rusiji sastoji se od
tri dijela:
1.Lokalna proizvodnja u
tvornici u Moskvi i distribucija
Kao strani proizvođač automobila koji proizvodi Logan u Rusiji, Renault
koristi gospodarske prednosti lokalne proizvodnje. Zbog velikog uspjeha
Logana (proizvedeno je preko 200,000 vozila), ovaj će se kapacitet
trenutačno udvostručiti na 160,000 do kraja 2009. godine. U to vrijeme
tvornica će početi s proizvodnjom Sandera, hatchbacka proizvedenog na
Loganovoj platformi. Renaultova prodajna mreža u Rusiji se širi
(trenutačno 74 koncesija i 94 prodajna mjesta).kako bi pratila snažan
rast marke Renault u Rusiji, s ciljem da bude prisutan u svakom gradu s
barem 100,000 stanovnika.
2.Prodaja uvezenih vozila Renault
Kao strani proizvođač koji uvozi gamu Renault u Rusiju od 1998, Renault
je iskoristio povećanu potražnju za stranim vozilima kako su rasli
dostupni prihodi. Renault prodaje cijelu gamu vozila uvezenih u Rusiju,
uključujući nedavno lansiranu Lagunu sedan, Lagunu Grandtour, Koleos, i
počevši od studenoga, Novi Renault Symbol.
3.Partnerstvo s ruskim
proizvođačem AvtoVAZ
Ovo je partnerstvo projekt Ruske vlade kojim želi učiniti automobilsku
industriju globalnim 'igračem'.
Kao strateški partner dominantnog ruskog proizvođača automobila
AvtoVAZ, Renault će pomoći obnoviti gamu proizvoda Lada, što će dovesti
do povećanja prodaje u tržišnog udjela. Partnerstvo između AvtoVAZa i
Renaulta, pokrenuto u veljači 2008, oblikovano je u okviru strategije u
kojoj svi dobivaju.
-AvtoVAZ će koristiti Renaultove platforme automobila i prijenose kako
bi opremio svoje proizvode tehnologijom potrebnom za unaprjeđenje
imidža marke Lada.
-AvtoVAZ će iskoristiti sinergiju s Renault Nissan Purchasing
Organization kako bi dobio veću kvalitetu od svojih dobavljača.
-Nekoliko Renaultovih direktora je postavljeno na ključne položaje da
pomognu ruskoj marki u poboljšanju planiranja proizvoda, procesa
inženjerije i kvalitete.
Za Renault, cilj ovog partnerstva je kreiranje vrijednosti:
-AvtoVAZ je isplativa tvrtka s 4,7% operativne marže (na kraju 2007.)
-Budući da je veliki dio opreme za proizvodnju ove tvrtke već
amortiziran i da ima potencijala za povećanje kapaciteta na 1,5
milijuna vozila do 2015., ako je potrebno, ovo ulaganje će
kapitalizirati postojeće resurse za optimalan povrat ulaganja.
-Prve dvije licence prodane su AvtoVAZu za 220 milijuna eura. Buduće
licence mogle bi također biti prodane AvtoVAZu povećavajući Renaultov
novčani tok u kratkom roku i ekonomiju razmjera u srednjem roku.
Dok AvtoVAZ jača svoj položaj i financijsku situaciju, Renault će imati
koristi u pogledu konsolidiranja prodaje i povećanja vrijednosti od 25%
dionica AvtoVAZa koje je kupio ua 1 milijardu dolara.
Renaultov talent za razvoj uspješnih međunarodnih odnosa jasno se
pokazuje sljedećim vezama:
-Savez Renault-Nissan (saniranje Nissana 1998.), s potpunim poštovanjem
za identitet svake marke.
revizalizacija Dacie (Rumunjska) 1999, sa 100%-nom implementacijom
Renaultovih standarda, što je dovelo do međunarodne osnove za program
Logan.
-kreiranje Renault Samsung Motors (Koreja) 2000. godine.
Iz ovih vrlo različitih iskustava Renault je razvio jedinstvenu
kompetenciju u pogledu strateških partnerstava. Ključ uspjeha je
poštovanje partnerovog identiteta, razumijevanje lokalnih kupaca i
tržišta, standardizacija proizvodnih sustava u skladu s najboljim
praksama za osiguranje kvalitete i razvoj sinergije u području kupnje i
inženjerije za smanjenje troškova. (PR)