Glumac Borko Perić pobjednik je ovogodišnje zabavno-glazbene emisije Maestro. U večerašnjoj emisiji finalisti su dirigirali po dvije skladbe, a nakon prvoga kruga orkestar je odlučio da Mile Kekin ostaje na trećemu mjestu. Glazbenica Jelena Radan i glumac Borko Perić ušli su u superfinale, u kojemu su oboje dirigirali fragment iz Beethovenove Pete simfonije, a Simfonijski je orkestar glasovanjem odlučio da je Perić pobjednik druge sezone Maestra.
Finale iz opere Turandot Giacoma Puccinija uz solo sopranistice zbora HRT-a Monike Cerovčec bio je prva skladba koju je dirigirao Perić. Komentirajući nastup maestro Vladimir Kranjčević rekao je kako je kraj izvedbe bio malo nespretan. -Ipak, dobro ste se držali, vješto ste isplivali iz svih brzaca. Kad ste dirigirali Šostakoviča, imali ste prekrasnu kretnju koja bi ovdje bila dobrodošla, ali izostala je- zaključio je Kranjčević. Maestro Tomislav Fačini rekao je da mu se čini da Puccini nije sjeo Periću, a koncert-majstorica Mirjam Pustički Kunjko čestitala je Periću te posebno pohvalila njegovu koncentriranost i geste.
Skladba Viva il vino iz opere Cavaleria rusticana talijanskoga skladatelja Pietra Mascagnija bila je dirigentski zadatak glazbenika Mile Kekina. Solodionice je izvodio tenor Domagoj Dorotić uz Simfonijski orkestar i Zbor HRT-a, kojemu je Kekin zaboravio dati znak za ustajanje na početku izvedbe, a njegov je mentor Tonči Bilić ocijenio da je uzrok tomu velika trema. Kraj dirigiranja obilježio je glasan smijeh članova zbora, a u komentaru je maestro Fačini ocijenio da je Maestro zabavna emisija u kojoj je Kekin „dirigirao do suza“, a pohvalio je i Kekinovu borbenost. Koncert-majstorica Pustički Kunjko čestitala je Kekinu što se držao junački i nije dao smesti činjenicom da ono što čuje od orkestra nema veze s onim što je vježbao. -Ovo nije bila napitnica, nego ono stanje nakon napitnice- izjavio je maestro Kranjčević te izrekao i pohvalu za Kekina – kazao je kako je večeras izgledom bio pravi maestro. Finalisti su, naime, večeras dirigirali odjeveni u frakove.
Prvi večerašnji nastup Jelene Radan bilo je ravnanje Završnim kolom iz Gotovčeve opere Ero s onoga svijeta, a ispraćena je burnim pljeskom publike, zborista i glazbenika Simfonijskoga orkestra. Pohvale za izvedbu dobila je od svih članova žirija. Koncert-majstorica Pustički Kunjko ocijenila je da je način Jelenine izvedbe pridonio tomu da sve zvuči i izgleda veličanstveno. Za maestra Kranjčevića Jelena je najveće iznenađenje jer je nakon prvoga dirigiranja procijenio da će proći još jedan krug i završiti natjecanje, a sada je potpuno oduševljen. -Jedina dama u finalu pomela je sve dečke- rekao je maestro Fačini zamjerajući ipak nedostatak dinamičke gradacije i neoprez pri ubrzavanju tempa.
U drugome natjecateljskom krugu emisije finalisti su dirigirali skladbu po izboru članova žirija, a koju su već izveli u emisiji. Prvi je nastupio Borko Perić i ponovio Dvořakovu skladbu Iz novog svijeta, a nakon izvedbe maestro Kranjčević dao mu je poseban savjet. -Kad tako vehementno dirigirate violončelima, moglo bi sve loše završiti jer ćete dobiti muskulfiber i završiti u ambulanti, a ne pred publikom. Na tempo, ali u puhačkim dionicama, upozorio ga je i maestro Fačini te pohvalio jer je ipak na kraju uspio vratiti orkestar na pravi tempo.
Jelena Radan ponovila je dirigiranje izvedbom Handelove skladbe Hallelujah iz oratorija Mesija, a maestro Fačini ocijenio je da je Jelena popravila ponešto od onoga što prošli puta nije valjalo, ali ne i tempo. Bilo je prebrzo i zboru je bilo teško izgovarati tekst, upozorio je Fačini dok je koncert-majstorica Pustički Kunjko ocijenila da se u Jeleninoj izvedbi vidjelo da je sabrana i da je ukupna izvedba bila dostojanstvenija.
Orffova In taberna iz kantate Carmina burana pod ravnanjem glazbenika Mile Kekina i večeras je zabavila publiku, zbor, orkestar te članove žirija, na čemu mu je posebno zahvalila koncert-majstorica Pustički Kunjko. Maestro Kranjčević posebno se osvrnuo na Kekinovu tehniku dirigiranja s dvama uzdignutim kažiprstima. -Funkcioniralo je to jedno vrijeme, ali ne možete navijati tempo do neslućenih granica jer zboristi nisu mogli izgovarati u vašemu tempu- kazao je maestro Kranjčević, dok je maestro Fačini ocijenio Kekinov nastup dvostruko boljim nego u prvoj izvedbi istoga djela.
U konačnici prema ocjenama žirija nakon dvije izvedbe na prvome je mjestu bila Jelena Radan s 56 bodova i tako odmah izborila sudjelovanje u superfinalu. Članovi Simfonijskoga orkestra glasovanjem su odlučili da će joj se pridružiti Borko Perić, a Mile Kekin je osvojivši treće mjesto zahvalio svima na sudjelovanju u prekrasnoj emisiji koja ga je silno zabavila, ali u kojoj je i puno naučio.
Za pobjedu Borku Periću i Jeleni Radan zadatak je bio dirigirati fragment iz Beethovenove Pete simfonije. Maestro Fačini ocijenio je da je Jelena bila bolja u sredini, a Borko na početku i na kraju. Koncert-majstorici Pustički Kunjko nije bilo jasno kako je orkestar razumio Jelenino dirigiranje, dok je za Perića kazala kako ima stvarni dirigentski talent. Oboje ste puno napredovali, ocijenio je maestro Kranjčević, koji je također kazao da su i Jelena i Borko iznimno talentirani. Na kraju je glasovima Simfonijskoga orkestra pobjedu izborio Borko Perić. Jelena Radan iskreno mu je čestitala na pobjedi te zahvalila svima koji su je podržavali na putu do finala, posebno svojemu mentoru Ivanu Josipu Skenderu, koji ju je naučio ono što joj se činilo nemogućim. Pobjednik, glumac Borko Perić, izjavio je da je sretan i ispunjen, fasciniran orkestrom, glazbom i cijelom emisijom. -Upoznao sam divne ljude s kojima sam prelazio sve prepreke- rekao je Perić te posebno zahvalio svojemu mentoru maestru Robertu Homenu, koji ga je doveo do pobjede.
Večerašnju je emisiju obilježio i bogat zabavni program u kojemu su nastupili koncert-majstorica i članica žirija Mirjam Pustički Kunjko, koja je solirala na violini u Massenetovoj Meditaciji. Pijanist Aljoša Juranić večer je ispunio Chopinom izvodeći Etidu u c-molu. Uoči proglašenja pobjednika uz Simfonijski orkestar i zbor Hrvatske radiotelevizije te zbor Ivan Goran Kovačić i Ivana Krpana na klaviru, maestro Vladimir Kranjčević ravnao je izvedbom Beethovenove Fantazije za klavir, zbor i orkestar. Poseban je bio i defile dirigiranja Can-cana, u kojemu smo vidjeli sve ovogodišnje natjecatelje Maestra: novinara Dražena Ilinčića, poduzetnika Davora Šterna, novinarku Željku Ogrestu, glumicu Jelenu Miholjević, finaliste te voditelja Duška Ćurlića.
Večerašnjom šestom epizodom završila je druga sezona glazbeno-zabavne emisije Maestro, koja je tijekom emitiranja posebno hvaljena zbog približavanja klasične glazbe svim gledateljima.
>>Maestro obilježen prvim desetkama i filmskom glazbom: Dražen Ilinčić ispao iz natjecanja
>>Moje prvo dirigiranje bilo je kao lupanje bekhenda
Odličan show! Treba nam više takvih!