Inspiraciju za kupnju nekad smo tražili u editorijalima modnih magazina, a danas je listanje časopisa zamijenilo “scrollanje“ po Instagramu i “screenshotanje” odjevnih kombinacija te potraga za njima u trgovinama. Za to je najzaslužniji fenomen influencera koji, iako nas prati već nekoliko godina, još izaziva veliku pozornost.
Na mjesto ikone Kate Moss došla je Chiara Ferragni koja je od svog bloga “The Blond Salad” napravila milijunsko modno carstvo. Kažemo milijunsko jer joj je linija odjeće i obuće koju je pokrenula, prošle godine donijela zaradu od 20 milijuna dolara, što ju je uvrstilo i na Forbesovu listu 30 najbogatijih mlađih od 30 godina. Priliku da hobi pretvore u posao prepoznale su i domaće djevojke pa su na Instagramu skupile zavidnu količinu pratitelja s kojima dnevno dijele svoje preporuke o odjeći, šminki, putovanjima, restoranima... Jelena Perić po broju pratitelja nema konkurenciju. U početku su je uspoređivali s Kim Kardashian, a danas je, s 1,1 milijun pratitelja, prepoznatljivo ime ne samo na domaćoj nego i na svjetskoj “beauty” sceni. Bez ustručavanja možemo reći da je svoju strast unosno unovčila jer jednom objavom na društvenim mrežama može zaraditi i više od prosječne hrvatske plaće. Osim Jelene, poznato ime i na inozemnoj sceni je Sonja Kovač. Karijeru je započela kao glumica, no objektiv televizijskih kamera brzo je zamijenila objektivom fotoaparata, a rezultat je vidljiv na Instagramu gdje je prati više od 250 tisuća obožavatelja. Može se pohvaliti da je bila gošća svih relevantnih svjetskih tjedana mode, ali i činjenicom da joj je posao ono o čemu mnogi sanjaju: putovanja i pisanje o tome, odnosno u njezinu slučaju fotografiranje i zarađivanje na tome. Taj san ostvarila je i Ella Dvornik čiji rad prati više od 283 tisuće ljudi, a prizore turističkih destinacija na fotografijama privremeno su zamijenili oni s kćeri Balie Dee. Iako kolumnistica i komičarka Andrea Andrassy ne voli da je nazivaju influencericom, ona to sa svojih 130 tisuća pratitelja zasigurno jest, a od njezinih fotografija hrane rastu zazubice.
Poznata dama kojoj je ta “titula” sporedna je Lana Jurčević. Pjevačica je među prvima spoznala vrijednost Instagrama pa je jednom otkrila kako su joj, dok se još nitko time nije bavio, stizale kući vrećice proizvoda poznatih brendova koji su joj to slali kako bi ih reklamirala. Ipak, postoji jedna dama kojoj Instagram nije posao, već je jednostavno svojom ljepotom i šarmom prikupila brojku na kojoj joj mnogi zavide: Izabel Kovačić, suprugu nogometaša Matea Kovačića, na Instagramu prati 257 tisuća ljudi, što je pozamašna brojka s obzirom na to da ta ljepotica gotovo i ne pristaje na suradnju pa je možemo nazvati “organskom” zvijezdom.
Iako je pojam influencer relativno nov, postoji i noviji – mikroinfluencer. Riječ je o korisnicima Instagrama koji imaju do 30 tisuća pratitelja, no publici se s njima lakše poistovjetiti jer su im bliži. Predvodnice na domaćoj sceni su studentica Dora Predojević koju prati 15,5 tisuća ljudi, stylish Zagrepčanka Rita Rumora s 12,4 tisuće, Anastazija Makjanić koja 18,1 tisuću pratitelja osvaja kulinarskim i modnim fotografijama te manekenka i pravnica Lidija Lešić čije modne i putne avanture pratitelji nestrpljivo iščekuju. Njihovu su važnost prepoznali i brendovi pa postaju ambasadori noviteta na tržištu.
Kruha bez motike ! San svakog pratitelja ovih "influencera " !