Kad je hrvatska dizajnerica Andrijana Subotić na Cro-A-Porteru pokazala kolekciju u kojoj je na svoj način baratala jaknama i ogrtačima od krzna, uzbudili su se antikrzneni duhovi. Još se o tome raspravlja na TV-u. No Andrijana je "mica maca" prema onome što od pravog, što od umjetnog krzna, rade dizajneri na četiri glavna tjedna mode – u New Yorku, Londonu, Milanu, a sad i na Paris Fashion Weeku!
Prizori s ručnog rada
Koža i krzno i u Parizu su zvijezde sljedeće zimske modne sezone. Od krznenih šara sklapaju se magične grafičke igre. Viktor & Rolf isporučili su u Parizu goleme količine krzna u svojoj kolekciji. Gareth Pugh također. Čisti je to Armagedon za sve ljubitelje životinja i njihovu filozofiju da je krzno zločin.
Ali krznom se sad ukrašava i najtananiji šifon. Modeli imaju i samo rukave od krzna, zbog čega ruke izgledaju kao goleme krznene cijevi. Ovratnici od krzna asimetrični su (Mugler, Ricci, Rick Owens), a rubovi i manžete od krzna predimenzionirani.
Nema dizajnera koji se nije ogriješio o krzno. Gaultier ga daje u tehno bojama. Nina Ricci rubi krznom duge kožne rukavice. Koža, glatka i sjajna, crna ili tamnih boja dominira u teškim blokovima (Givenchy), ali je krojena kao da je najlaganiji štof.
Klasika se povezuje s tkaninama bogatih tekstura. Preslikavaju se cijeli prizori s ručnih radova i ukrasnih jastuka (Olivier Rousteing). Svi ukrašavaju površine tkanina zlatovezom ili ornamentima prenesenima sa starinskih čipki. Teksture dolaze u prvi plan! Sve što je lijepo trpa se na površinu tkanine: perje, vez, krzno, krupno kamenje...
Trokatni Chanel
Nina Ricci spaja štofasti kostim i donje rublje u istom modelu. Gaultier i mnogi drugi slijede trend: haljina kao slikarsko platno s apstraktnim motivima. Margiela i Owens odlični su eksperimentatori. Crno trijumfira. Čak i kod Lagerfelda, koji za Chanel daje lijepe kombinacije uskih hlača preko kojih idu suknja i jakna, pa čak i klasičan Chanelov kostimić!