FPS-igra, a pritom mislim na first-person-shooter, a ne na frame-per-second, jedan je od najstarijih žanrova moderne ere videoigara i, kako to uvijek biva s nečim popularnim, uvijek se nađu oni koji podijele čitavu komunu u dva tabora. Kako su se prije 10 godina natjecali Quake i Unreal Tournament, danas se natječu Battlefield i Call of Duty. No postoji jedna bitna razlika između onda i sad: Quake i Unreal Tournament bili su istog stila, tj. pucačine gladijatorskog stila pa je prepucavanje koja je bolja imalo smisla. Jedina zajednička karakteristika Battlefielda i Call of Dutyja jest da su istog žanra, ali dramatično drugačijeg gameplaya.
Počnimo s onom dosadnom tehničkom stranom. Obje igre radovi su svjetski poznatih megamilijunskih kompanija te je jasno zašto je grafika obiju igara fenomenalna, zašto nema nekih većih bugova ni glitcheva, zašto je nebo lijepo (tj. skybox je lijep), drveće izgleda živo, a eksplozije tjeraju na odmicanje od ekrana. Što se tiče zvuka, tu se već vide razlike iako su voiceoveri sasvim solidno odrađeni, a zvučni efekti okoline i oružja zvuče realno koliko je to moguće s današnjom tehnologijom. Moram reći da ovdje Battlefield 3 uzima bod jer su zvukovi, kako ambijentalni, tako i oni oružja i vozila, mnogostruko bolje kvalitete od onih u Modern Warfareu 3 (gdje neke puške i dalje zvuče kao da iza vas stoji mali Korejac i viče ratatatata).
Promijenite bend
Glazba je u obje igre istog stila kao i u prošlim nastavcima, no, kako ćete je slušati samo u single player kampanji, moguće je da ćete proći kroz obje igre a da niste upamtili nijednu skladbu. No moram reći da CoD:MW3 uspijeva i dalje spojiti gameplay i glazbu da stvori zbilja inspirirajuće scene i doživljaj. No imam jednu zamjerku: dajte više promijenite bend! Iako su melodije drugačije, CoD još uvijek gura jedan te isti stil glazbe s herojski nabrijanim orkestrom koji je imao smisla dok su igre bile na temu Drugoga svjetskog rata, ali, iskreno, mislim da bi neka modernija glazba puno bolje odgovarala uz moderan stil i ambijent. Sad prijeđimo na ono bitno: gameplay, doživljaj i što igre nude. U početku sam spomenuo da su ove dvije igre drastično različita stila, za one koji nisu nikad odigrali nijedan nastavak Battlefielda ili Call of Dutyja, riječ je o tome da se CoD shooter orijentira isključivo na pješadijsku borbu, a BF shooter se vrti oko naprednog teamplaya s vozilima. Ukratko, u CoD-u možeš samo trčati i pucati, a BF-u možeš trčati i pucati, voziti i pucati, letjeti i pucati, padati bez padobrana i pucati i tako dalje. Iako gaming-komuna, svatko u svojem taboru, veliča jednu igru i pljuje po drugoj, ovo su različite igre i na kraju sve ovisi o tome u čemu vi kao igrač uživate više.
Blesava priča
Što se tiče samog gameplaya, obje su igre vrlo fluidne, oba serijala imaju dug niz nastavaka na kojima su se vježbale najbolje kombinacije kontrola, brzine trčanja, no ona komponenta po kojoj se reklamiraju – realnost – nje ima više u Battlefieldu. U CoD-u će vaš lik biti doveden u neke zbilja smiješne situacije iz kojih će izaći živ što daje veoma nerealan “Rambo-osjećaj”, dok Battlefield bolje ostavlja onaj “ja sam samo vojnik” osjećaj. Općenito će CoD više odgovarati mlađim igračima koji vole spektakl, dok će BF već i zbog veće težine i kompleksnosti više odgovarati starijim igračima. Neki mi govore da je CoD zapravo realniji i kompleksniji na što mogu reći samo: pad s trećeg kata nakon čega lik nastavi trčati nije realnost, a uperiti nišan u nekog i stisnuti lijevu tipku miša nije kompleksnost.
U Battlefieldu možete postaviti eksploziv C4 na vodotoranj, sakriti se u grm i pričekati da netko naiđe, nakon čega vaš eksploziv ruši vodotoranj na jadnog maleckog ispod tornja čije su zadnje riječi bile: “A U KU(splat)”. Što se tiče same priče u single player kampanji, ne želim uopće trošiti riječi: obje igre imaju tako blesavu priču da se kose sa zdravim razumom. MW3 je nategnuo priču iz prethodnog Modern Warfarea do točke gdje se više ništa ne može uzeti za ozbiljno, a BF3 je, ne želeći ostati dužan u spektaklima, bacio nuklearnu bombu na Pariz. Duke Nukem 1996. imao je veću dubinu priče nego ove dvije pucačine zajedno, a govorim o igri koja je bila zabranjena u šest država zbog psovki i golotinje. Očito je od trenutka kad se odvrte uvodne animacije da su obje igre upakirale single play tek toliko da mogu napisati da imaju što prodati uz multiplayer.
Multiplayer
Multiplayer je ono što zapravo prodaje obje igre i tu dolazimo do pitanja koja je bolja. CoD:MW3 nudi nešto proširenih sadržaja iz prošlog nastavka, ne samo da ne donosi više od Modern Warfarea 2 nego je dobar dio uklonjen. MW3 ima manje oružja, a perkovi i killstreakovi većinom su reciklirani iz prošlih nastavaka i također ih ima manje. Što se tiče mapa, CoD nastavlja svoju već dobro uvježbanu rutinu uzimanja single player mape, stavljanja arbitrarnih granica na njih kako bi od njih napravili multiplayer mape. Mape su same po sebi malene, čini se da Infinity Ward ima problema sa spoznajom da ne možeš stavljati mape koje imaju jedva kilometar po dužini ako prosječno oružje ima domet od dva kilometra.
Ono što mi je drago jest da se MW3 još uvijek koristi lobby sustavom, a ne dedicated serverima, jer, iako taj sustav ima puno mana i problema, nitko ne može igraču zabraniti da koristi što god mu igra pruža. BF3 uspio je zaobići većinu tih problema uglavnom zbog drugačijeg stila igre. Mape su u BF3 goleme, kakve i očekujemo, a njihova kvaliteta izvedbe porasla je u usporedbi s prethodnim nastavcima. Količina vozila je zadovoljavajuća, jako su dobro odrađena, oružja ima i više nego dovoljno. Ono što me najviše oduševilo jest visok stupanj interakcije s okolišem. Nije da igra nema svoje mane, jedna je od većih što je zrakoplove i helikoptere još uvijek izuzetno teško voziti, potrebno je mnogo vježbe da se savladaju i osnovni manevri, a, ako mislite pokušati, preporučujem nabavu controllera ili joysticka. S druge strane, skidanje tih metalnih nemani s neba poprilično je neefikasno i smatram da bi trebalo biti određenih promjena u balansiranju. Na kraju, što mogu reći, koju se igru više isplati uzeti? To potpuno ovisi o vama i onome što želite od FPS igre.
Želite li sumanuto trčati po mapi i pucati po drugim jednako suludim igračima ili sudjelovati u velikim sukobima taktički osvajajući dijelove mape pješke, u tenku i u zraku? Što god imate na umu, ako planirate većinu vremena provesti u multiplayeru (a vjerojatno hoćete), isključite chat i uključite mute all jer, vjerujte, čak ni kamperi ni varalice ne iritiraju toliko koliko lajava derišta. Ako igrate s prijateljima, koristite raidcall ili teamspeak. Vjerujte mi na riječ, vašim živcima ne trebaju manje mentalno razvijeni pripadnici gaming komune, pogotovo na CoD sceni! S tim na umu, još samo trebate skupiti 350 kuna.
BATTLEFIELD 3