Kada kroče nogom u Zagreb, turisti odnedavno na dlanu imaju brendiranu razglednicu grada. A ona će, tako, samo u par sekundi obići cijeli svijet i promovirati ljepote naše metropole, i to na sadržajima koji broje sedam milijardi pregleda – dnevno. Zagreb je, naime, dobio prvi Snapchat Geofilter i tako stao uz rame svjetskim metropolama. Zaslužna je za to ekipa mladih Osječana iz tvrtke Bamboo Lab.
Popularno među mladima
Snapchat je sve popularnija mobilna aplikacija, postoji od 2011., riječ je o društvenoj mreži koja „spaja kontroverzno i pristupačno“, a najprije je osvojila mlađu publiku. Sadržaj Snapchata čine fotografije i video, a po posjetima postaje ozbiljan konkurent Facebooku koji bilježi „samo“ milijardu pregleda više.
– Sav sadržaj koji pošaljete prestaje biti vidljiv nakon otvaranja poruke ili u roku od 24 sata ako ste fotografiju ili video objavili u svojoj „priči“, koja je nešto poput „zida“ na Facebooku. Usto, sadržaj nije moguće uređivati i filterizirati pa su takvi razgovori najsličniji pravoj licem-u-lice komunikaciji – pojašnjava Iva Soldo iz Bamboo Laba u čemu se Snapchat razlikuje od ostalih društvenih mreža.
Posebnost su mu i geofiltri koji su, opisuje Iva, svojevrsne brendirane razglednice. Ako je na mobitelu uključena lokacija, Snapchat sam prepozna gdje ste i ponudi geofilter za taj grad, ako on, naravno, postoji.
– Fotografije unutar Snapchata mogu se vizualno „označiti“ tako da im se doda geofilter, a njega čini dizajnirana ilustracija. Geofilter tako može sadržavati ilustrirani dizajn imena grada ili detalj karakterističan za grad ili regiju pa se tako povećava i prepoznatljivost toga kraja – opisuje naša sugovornica. Prvi geofilter u našoj zemlji dobio je Osijek, a Zagreb je drugi grad. Ekipa Bamboo Laba nije izrađivala onaj osječki, a zagrebački je odlučila „stvoriti“ samoinicijativno, bez ikakvih kontakata s gradom ili turističkom zajednicom. Nema, tako, ni nikakvu financijsku korist. Kreirao ga je dizajner Karlo Kostanjevac.
Posluju na dva kontinenta
– Zagreb je samo u prvoj polovici prošle godine posjetilo 250.000 turista. Ako u jednadžbu uvrstimo i učestalost pregledavanja Snapchatova sadržaja i odjeke koje imaju među korisnicima, rezultat je tog poteza dodatno osnaživanje i poticanje promocije grada Zagreba na dosad neviđeni način. Pruža mu to „lopovske lojtre“ do uspinjanja rame uz rame s velikim metropolama – ističu.
Još dok su studirali, Boris Rauš, Iva Soldo, Bruno Bušić i Marko Ćilimković obišli su više od 60 zemalja. Nudili su im svijetlu budućnost, doktorate i dobro plaćene poslove u Norveškoj, Belgiji, SAD-u, Njemačkoj... No, oni su šokirali sve, vratili su se u Osijek i u njemu otvorili IT tvrtku Bamboo Lab u kolovozu 2014. Danas posluju na dva kontinenta.
>> Šokirali sve – vratili se u Osijek i pokrenuli posao
Odlican nacin kako da napravite svoj geofilter za svoj grad vrlo lahko, oprobajte se na FineFilterz.com