Hrvatska pamet Hrvatskoj

Nužno je aktivno uključivanje tvrtki da bi se mladima omogućilo stjecanje vještina

Branka Lukić
Dino Stanin/PIXSELL
03.05.2019.
u 08:39

Mladi su svjesni da će bez nekog konkretnog iskustva teško pronaći posao nakon fakulteta, ali se često susreću s otporom poslodavaca u pružanju mentorskog programa

Događanje u sklopu velike nacionalne akcije "Hrvatska pamet Hrvatskoj" koju organiziraju Večernji list i Poslovni dnevnik, a čiji je krajnji cilj zadržavanje mladih obrazovanih ljudi, seli na obalu, točnije u Zadar. Akcija obuhvaća natječaj studentskih razvojnih projekata, okrugle stolove i tribine "Budućnost u Hrvatskoj" koji će se održati u šest hrvatskih gradova u suradnji sa šest sveučilišta te putujuću izložbu u povodu proslave 60 godina Večernjeg lista. U suradnji sa Sveučilištem u Zadru, u ponedjeljak 6. svibnja 2019. s početkom u 10 sati u Svečanoj dvorani Sveučilišta u Zadru održat će se okrugli stol, tribina i otvorenje izložbe "Zajedno smo 60 godina".

Za razliku od mnogih koji svoje mjesto pod suncem traže u Zagrebu, dizajnerski tim koji čine Simon Puja i Branka Lukić odlučio je pokušati tamo gdje je sunce, barem u onom doslovnom smislu, uvijek jače – Zadru. Svoj pogled na mlade i mogućnosti uplovljavanja u poduzetničke vode, otkrila nem je ženska članica ovog dizajnerskog dua.

– Na zadarskoj je sceni danas, kao i u ostatku Hrvatske i svijetu, konkurencija velika. Gdje god se nalazili osjetit ćete potencijal mjesta ili grada koji valja iskoristiti u pravom smjeru – započela je Branka Lukić.

Najčešća prepreka s kojom se suočavaju u poslu jest (ne)vrednovanje struke od klijenta. Prema njihovim riječima, klijent koji se prethodno nije susreo s ljudima iz njihove branše nije svjestan procesa koji je potreban kako bi se došlo do krajnjeg rješenja.

Stvarati trendove

– Naš je rad u tom slučaju teško shvaćen. Međutim, došli smo do zaključka da smo sami kreatori trendova i sami stvaramo potrebu za našim uslugama svakim novim pomakom koji integriramo u postupak svoga rada – dodala je Lukić.

Danas mladi koji završavaju fakultete društvenih ii komunikacijskih znanost sve češće teže radu u agenciji, a kako kaže Lukić, to je zbog činjenice da žele izbjeći standardni model poslovanja koji počiva na fiksnom radnom vremenu.

– Mladi traže neki kreativan outlet i dinamično okruženje, a rad u agenciji to pruža. Također, novi model poslovanja pruža zaposlenicima sudjelovanje u raspravi o projektu, čime pridonose razvoju novih mogućnosti – rekla je Lukić.

Prema istraživanju Agencije za znanost ii visoko obrazovanje i varaždinskog Fakulteta organizacije i informatike, čak 50 posto diplomiranih zaposli se u kraćem roku od dva mjeseca nakon diplome, a 85,6 posto studenata u roku od godine dana. Da bi došlo do brzog zaposlenja, potrebno je i iskustvo, a prve vještine trebaju se stjecati još tijekom fakulteta.

Novac nije jedini motiv

Većina mladih itekako je svjesna da će bez nekog konkretnog iskustva teško pronaći posao nakon fakulteta ili srednje škole. Iskustvo u struci stječu kroz prakse, no često se susreću s otporom poslodavaca u pružanju mentorskog programa. Imajte na umu da nemaju sve škole i fakulteti obaveznu praksu. Onaj tko može i želi, snaći će se, bilo to volontiranjem, studentskim poslovima, Erasmusom ili možda dodatnim tečajima, u pronalasku dodatnih znanja, što nije rješenje problema. Nužno je aktivno uključivanje poduzeća kako bi se mladima omogućilo formalno stjecanje konkretnih vještina – objasnila je Lukić.

Kako napominje ova kreativka, biti poduzetnik u Hrvatskoj umijeće je ustrajnosti, spremnost na kritike te borba s birokracijom, a uz to, potrebno je imati na umu da se ništa neće dogoditi preko noći. Novac kao jedini motiv nije dobar, a iako poduzetništvo dugoročno može donijeti zaradu, treba imati na umu da je rizik danak koji prihvaćamo.

– Jedan od važnijih motiva jest stvaranje dodatne vrijednosti u zajednici u kojoj poduzetnik živi. Poduzetnici otvaraju nova radna mjesta, čime pridonose dobrobiti zajednice. Osoba koja želi postati uspješan poduzetnik mora biti uporna, dobar lider te fokusirana na proizvod i klijenta – rekla je Lukić.

– Danas mladi imaju sreće što postoje brojni inkubatori poduzetništva koji okupljaju nove poduzetnike kako bi im olakšali tranziciju u samostalno poslovanje – zaključila je Branka Lukić.

Branka Lukić
1/39

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije