Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 83
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Globalni gigant

Vodeća hrvatska tvrtka pametnim potezom privlači sve veći broj mladih i ambicioznih ljudi: 'Dugi niz godina smo najpoželjniji'

Henkel Croatia
Foto: Neva Žganec/PIXSELL
1/6
10.04.2024.
u 12:18

Henkel Croatia slavi 30 godina rada u Hrvatskoj i pokazuje kako uspjeh dolazi kroz inovacije i predanost svih zaposlenika

Kako se suočavamo s izazovima klimatskih promjena i potrebe za održivim gospodarenjem resursima, velike kompanije počele su se isticati kao vođe u transformaciji prema održivijem poslovanju. Angažman zaposlenika, smjernice menadžmenta i održiviji asortiman proizvoda samo su dio opsežne strategije usmjerene na klimatsku neutralnost i kružno gospodarstvo. U razgovoru s Markom Mintasom, predsjednikom Uprave Henkel Adria te Country Managera Hrvatske i Slovenije, istražujemo kako Henkel planira ostvariti te ciljeve i koje inovacije im već donose poslovni uspjeh.

Kako smo u dogovorima za interview doznali, Henkelova posvećenost održivosti nije samo riječ na papiru jer konkretni projekti, poput dekarbonizacije poslovanja, unaprjeđenja kružnosti proizvoda i uporabe obnovljivih izvora energije, pokazuju stvarni napredak prema klimatski pozitivnom djelovanju. Primjerice, na tržištu Hrvatske, mnogi Henkelovi brendovi proizvode se od 100% reciklirane plastike, a tridesetogodišnjim iskustvom ističu se kao lider u regiji na mnogim područjima.

Foto: Neva Žganec/PIXSELL

Kako Henkel planira ostvariti svoje dugoročne ciljeve u sklopu strategije održivosti do 2030. godine, posebno u pogledu klimatske neutralnosti i kružnoga gospodarstva?
Već smo napravili velik pomak proširujući program angažmana zaposlenika i nastavljajući raditi na održivijem asortimanu proizvoda. Svakako, vidim napredak u provedbi globalne strategije održivosti, posebno u korištenju energije iz obnovljivih izvora i promicanju kružnoga gospodarstva. Zaštita klime je važan dio „Strateškog okvira za ostvarivanje ambicije održivog poslovanja 2030+”. Poseban smo naglasak stavili na širenje uporabe obnovljivih izvora energije i samom napredovanju klimatski pozitivnog djelovanja do 2030. Naš je fokus usmjeren na ostvarivanje ciljeva, poput ublažavanja klimatskih promjena, na funkcionalnu kružnu ekonomiju, zaštitu prirode i bioraznolikosti te se ciljevi postupno i ostvaruju zbog dobre radne struje u kompaniji.

Kako održivost igra ključnu ulogu u globalnom poslovanju Henkela i kako tvrtka surađuje s partnerima kako bi postigla transformacijski utjecaj na dobrobit generacija?
Održivost nam je velika smjernica, uključena je u sve segmente poslovanja, kako u proizvodnji tako i u gotovim proizvodima. Mogu reći kako predstavlja temelj komunikacije Henkela prema krajnjim potrošačima i poslovnim partnerima kojima daje jasne korake u smjeru održivosti. Upravo ovakva jasna i čista komunikacija pomaže u suradnji i utječe na dobrobit generacija.

Foto: Neva Žganec/PIXSELL

Možete li pružiti primjere konkretnih inovacija ili projekata koji su rezultat Henkelove posvećenosti održivosti, a istovremeno donose poslovni uspjeh?
Nastojimo postići kružno gospodarstvo, klimatski neutralnu budućnost i regeneraciju prirode, a to planiramo dekarbonizacijom svog poslovanja i sirovina, unaprjeđenjem kružnosti proizvoda, ambalaža i tehnologija uz osiguravanje odgovornog upravljanja resursima. Ovo su samo neki od konkretnih projekata na kojima radimo i vidimo pozitivne poslovne rezultate. Također, usredotočili smo se na asortiman proizvoda sa znatno većim udjelom održivosti, na primjer, povećanom uporabom materijala dobivenim iz obnovljivih izvora energije i recikliranih materijala te sustavnijim praćenjem napretka na ovom području. Na hrvatskom tržištu velik broj naših brandova je već izrađen od 100% reciklirane plastike, što je iznimno naprednije od svih ostalih proizvoda na tržištu, te pokazuje naše vodstvo u aspektu održivosti. Ujedno imamo i inicijativu „Make Impact Tomorrow“, gdje naši zaposlenici imaju mogućnost društvenog angažmana. Prijava projekta omogućuje im pomoć lokalnoj društvenoj zajednici, kao što je renovacija škola, vrtića itd., uz podršku Henkela putem donacija.

Koje su ključne faze na tridesetogodišnjem putu Henkel Croatia te kako su te etape oblikovale razvoj tvrtke?
Strategija održivosti je svakako bila ključna strategija koja nas je vodila sve ove godine i zauzela mjesto na vrhu naših prioriteta i ciljeva. Od održivosti do izgradnje cirkularne ekonomije, u svakom segmentu poslovanja. Na ublažavanju klimatskih promjena radimo od početka poslovanja, dok smo se inovacijama i digitalizaciji najviše posvetili u zadnjih nekoliko godina, kada smo i primijenili neke veće promjene u samom procesu proizvodnje, ali i u radnom okruženju zaposlenika. Ovakvim promjenama privlačimo mlade i ambiciozne ljude za uključenje u naš tim te se nastavljamo razvijati. Naša je lokalna prisutnost iznimno važna, dugi niz godina smo jedno od najpoželjnijih poduzeća za rad, ponosni nositelj certifikata Poslodavac Partner, imamo vrlo bliske i uspješne suradnje s vodećim fakultetima, jedan smo od vodećih oglašivača u Hrvatskoj, predstavljamo svoje brendove s najboljim inovacijama za hrvatske krajnje potrošače, naši brendovi su sa snažnim vodećim udjelima na hrvatskom tržištu te smo odgovoran dio lokalne zajednice, gdje zajedno sa svojim poslovnim partnerima djelujemo u različitim društveno-odgovornim programima.

Foto: Neva Žganec/PIXSELL

Kako se Henkel Croatia nosi s izazovima industrije na nacionalnoj razini i kako tvrtka planira ostati lider u svojoj branši u Hrvatskoj?
Izazova je uvijek bilo, a spremni smo i na nove izazove. Stvorili smo tim stručnjaka, talentiranih i entuzijastičnih ljudi koji rade u ugodnoj radnoj atmosferi, što smatramo važnim za daljnji rast i razvitak. Svake godine postavljamo nove ciljeve na kojima predano radimo kako bismo ih ostvarili te su rezultati uvijek vidljivi. Izazove gledamo kao pozitivnu i važnu stvar jer nas potiču na dodatan trud i predanost te na taj način i unaprjeđujemo poslovanje. Vjerujemo da naši zaposlenici čine razliku. Imamo kontinuirane velike investicije u zaposlenike, od različitih edukacija, otvorene korporativne kulture, najboljih uvjeta za rad, radne fleksibilnosti, tipa rad od kuće, te raznih well-being programa. Posljedično, naši timovi rade tu razliku koja nas čini boljima od drugih, održava i dalje gradi prema liderskim pozicijama u našoj branši. Mi smo jedno od najvećih međunarodnih poduzeća na razini Adria regije, koja uključuje Hrvatsku, a naš kompletni tim omogućuje raznovrsne puteve karijere za hrvatske talente i s time nas čini snažnijim za cjelokupnu hrvatsku zajednicu.

Kako se pod vašim vodstvom Henkel razvijao u proteklih godinu dana i kako uspjesi odražavaju postavljene planove i strategije?
Ostvarili smo solidne poslovne rezultate u 2023., gdje smo dodatno razvili svoje brendove i fokusirano poboljšali tržišne udjele. Kao i prethodnih godina, Henkel je svrstan među vodećih 1% ocijenjenih poduzeća s ECO Vadis Platinum certifikatom. Prošle smo godine pokrenuli inicijativu „Kreće od nas” u poslovnoj jedinici Consumer Brands, na koju sam posebno ponosan. Kao dio svog programa „Održivost u srcu”, koji je pokrenut 2022., imali smo za cilj dodatno promicati predanost svojih zaposlenika održivosti te smo prošle godine proširili ponudu obuke. Mogu reći kako je, unatoč svim izazovima, 2023. bila uspješna i plodonosna godina. Napravili smo veliku renovaciju svoga zagrebačkog ureda, sukladno našoj „Smart Work“ filozofiji, koji je sada jedan od najmodernijih ureda u Hrvatskoj. Kontinuirano radimo na korporativnoj kulturi – što manje hijerarhije, otvorena i transparentna komunikacija, brzina donošenja odluka te osnaživanje naše timske i poduzetničke kulture. Povećali smo broj edukacija i uveli određene nove edukacije koje dodatno pomažu našim zaposlenicima da se razviju na osobnom nivou. Naš su uspjeh najbolji, zadovoljni i motivirani zaposlenici.

Foto: Neva Žganec/PIXSELL

Koje su ključne lekcije koje ste naučili kao predsjednik Henkel Adria tijekom posljednjih godinu dana, posebno u kontekstu dinamičnoga poslovnog okruženja?
Već sam duže vrijeme dio Henkel tima u različitim zemljama i znao sam na koji način kompanija funkcionira i prije dolaska na ovu poziciju. Kao predsjednik Uprave, potvrdio sam sve ono što sam i prije smatrao važnim, a to je dinamično poslovno okruženje koje omogućuje prilagodbu i konkurentnost. Fokus nam je na inovacijama i na tom sam području zacrtao puno ciljeva koje sam smatrao ostvarivim i bitnim za daljnje funkcioniranje i unapređenje poslovanja. Zadovoljan sam načinom kako zaposlenici funkcioniraju i gledaju na kompaniju u kojoj rade i smatram da je to najvažnije. Jedina konstanta je promjena tako da se mi svi kontinuirano educiramo kako bismo uvijek bili ispred promjene.

Kako Henkel integrira digitalizaciju u svoje poslovanje, posebno u kontekstu održivosti i smanjenja ekološkog otiska?
Digitalizaciju u svojem poslovanju koristimo za stvaranje klimatski pozitivne kompanije. Fokus nam je na smanjenju ugljičnog otiska te ga do iduće godine planiramo smanjiti za 65%, kada je riječ o proizvodnji. Posebno smo posvećeni i izgradnji cirkularne ekonomije, u svakom segmentu poslovanja.

Kako Henkel podržava svoje zaposlenike u suočavanju s izazovima promjene u radnoj kulturi, posebno u smislu prelaska na pametno radno okruženje (Smart@work)?
Smart Work koncept osmišljen je da pomogne našim zaposlenicima i transformira kulturu Henkela na bolje. Koncept ima sve prednosti kojima težimo i koje su bitne za oblikovanje našeg duha te stvara mjesto pripadnosti, inovacija i razmjena znanja. Izazovi se na taj način lakše rješavaju jer se ovim putem olakšava timski rad i stvara bolja suradnja.

Zašto Henkel smatra važnim pokretanje employer branding kampanje i kako se to odražava na privlačenje mladih koji započinju svoje karijere?
Njihovo zadovoljstvo i potrebe stavljamo na prvo mjesto. Naša je prednost što pružamo inovativne programe koji znanje, vještine i način razmišljanja stavljaju na prvo mjesto. Prostor u kojem naši zaposlenici provode veći dio svog dana opremljen je najmodernijom IT opremom, održivom rasvjetom, prostorima koji im olakšavaju timski rad i suradnju, ali i prostorima za opuštanje. Ovo su stvari kojima se ponosimo i vjerujemo da utječu na postizanje odličnih rezultata koji leže u sposobnosti poticanja, razvijanja i motiviranja talenata, posebno među mladim kolegama. Njegujemo i blisku povezanost s vodećim fakultetima u Adria regiji te sudjelujemo na različitim kolegijima kako bismo dali svoj doprinos u razvoju novih talenata na hrvatskom tržištu. Izrazito smo zahvalni na tim suradnjama s dekanima i profesorima.

Foto: Neva Žganec/PIXSELL

Kako globalni izazovi, poput ekonomske nestabilnosti i promjena u industriji, utječu na poslovanje Henkela na globalnoj razini?
Globalni izazovi sa sobom nose smanjenje potrošnje potrošača, ali potiču i promjene u poslovanju, poput prilagodbe poslovnih strategija i ulaganja u inovacije, koje su važne kako bi se Henkel prilagodio novim uvjetima i ostao konkurentan na globalnoj razini. Za očekivati je da će nestabilnost u različitim dijelovima svijeta imati negativan utjecaj na financijske rezultate i poslovno okruženje tvrtke, ali to su izazovi koje uspijevamo savladati.

Koje specifične izazove Henkel Croatia susreće na regionalnoj i lokalnoj razini te kako tvrtka prilagođava strategije radi prevladavanja tih izazova?
Na izazove stalno nailazimo, ali je važno napomenuti kako nam suradnja s nevladinim organizacijama i stvarateljima javnog mnijenja daje uvid u globalne izazove i omogućuje nam da odgovorimo na probleme u ranoj fazi. Na taj način timski rješavamo probleme prije nego što ostave posljedice. Dio smo međunarodne organizacije, što nam daje mogućnost da anticipiramo trendove i time proaktivno dijelimo svoje znanje sa svojim poslovnim partnerima u cilju da zajedno podignemo hrvatsko tržište na još bolje, snažnije i modernije nivoe.

Sadržaj nastao u suradnji s Henkel Croatia.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije