Urušavanje vijadukta Morandi u Genovi nije samo tragedija koja je odnijela 43 života, nego i poslovni fijasko, posebno za obitelj Benetton koja u tvrtki koncesionaru mosta drži nešto manje od trećine dionica. Pad mosta donio im je i pad dionica, težak dvije milijarde dolara.
Strogi talijanski sudovi
Bogatstvo Benettonovih procjenjuje se na 13,3 milijarde dolara, a posljednjih tjedan dana konstantno se srozava nakon što je tvrtki Atlantia, čija je podružnica Autostrade per l’Italia održavala vijadukt, zaprijetio gubitak koncesije. Talijanske su vlasti otvorile istragu o kvaliteti održavanja vijadukta, a s obzirom na ishod i posljedice tog održavanja, loše im se piše. Talijanski su sudovi poznati po neumoljivosti i kod nejasnijih odgovornosti.
Dovoljno se sjetiti potresa u L’Aquili, nakon kojeg je sedam talijanskih seizmologa dobilo po šest godina zatvora jer su tjedan dana prije tragedije objavili da je na tom području mala opasnost od razornog potresa. Atlantia upravlja s više od 5000 kilometara autoputa; osim u Italiji u kojoj nadzire 51 posto prometne mreže, posluje i u Brazilu, Indiji, Čileu i Poljskoj, a oduzimanje koncesije moglo bi se odraziti i na buduće poslove i produživanje ugovora o koncesijama, s obzirom na to da nitko ne želi koncesionara odgovornog za rušenje vijadukta i više desetaka umrlih.
Bez obzira na ishod istrage o vijaduktu Morandi, financijske posljedice već su tu, a mogle bi biti i puno veće jer prekid ugovora o koncesiji prije roka daje kupcima obveznica pravo na raniju isplatu čak 3,2 milijarde eura vrijednih obveznica. Samo u jednom danu, prošli četvrtak, vrijednost dionice Atlantije srozala se 22 posto, a ukupno 24 posto. Dodaju li se tome i troškovi sanacije koje će također snositi Atlantia te kazna koja bi mogla iznositi maksimalno 150 milijuna eura, ukupna je suma gubitaka pozamašna.
Allianzov udio 60 posto
Ne piše se dobro ni Allianzu koji, osim što ima malen udio u Autostradi, osigurava vijadukt kao jedan od partnera u konzorciju s francuskim EDF-om i nizozemskim fondom DIF. Allianz u Autostradi ima 6,94 posto dionica, a u konzorciju osiguravatelja 60 posto. Konzorcij je lani, prema pisanju Welt am Sonntaga, platio gotovo milijardu eura za dionice Autostrade, a Allianzov je udio u investiciji, znači, oko 600 milijuna eura.
>> Pogledajte snimku rušenja vijadukta u Genovi
mene zanima tko bu odgovaral kad se u zagrebu počnu rušit mostovi,stadioni,zgrade zbog neodržavanja istih!