Djeca s teškoćama

Biti zbog socijalizacije u školi nije opravdanje

predavanje
Foto: Kristina Štedul-Fabac/PIXSELL
02.04.2014.
u 12:24

U Hrvatskoj i Karlovačkoj županiji broj autistične djece se u pet godina utrostručio, autizam je češći od raka dojke ili dijabetesa

Polemike oko uključivanja austistične djece u redovni obrazovni sustav jače su izražene. Zagovornici potpune inkluzije ističu zajedničko iskustvo učenika. Međutim, u školu ne može ići netko tko ne govori. Biti na nastavi samo radi socijalizacije nije dovoljno opravdanje.

Problem s dijagnizom

Da bi mogli dobro prilagoditi nastavu toj djeci oni moraju imati preduvjete. Zapamtite, oni su strašno doslovni i znaju biti bolno iskreni. Nemojte inzistirati na zurenju u oči. Zovete ih stotinu puta, a kada se okrenu, ne kažete ništa. Nemojte to raditi, moraju znati svrhu dozivanja i izgovaranja imena.

Oni su vizualni mislioci i dajte im priliku da pokažu svoju nadarenost – poručila je profesorica Jasmina Frey Škrinjar. Povodom Svjetskog dana autizma karlovačkim učiteljima, pedagozima, odgajateljima i ostalim stručnjacima ukazala je na osnovne značajke djece s autizmom, potrebama i mogućnostima adaptacije.

– Autizam nije bolest, nego doživotno stanje. To je razvojni poremećaj koji se iskazuje u komunikaciji, socijalizaciji i ponašanju. U posljednjih pet godina broj se utrostručio i autizam je češći od raka dojke, cerebralne paralize ili dijabetesa. Procjenjuje se da u Hrvatskoj ima 12.000 autistične djece, ali u registru ih je puno manje zbog problema s dijagnostikom – upozorila je Frey Škrinjar.

Ukazala je učiteljima i kako im olakšati školovanje.– Trojka ili četvorka iz tjelesnog ih pogađa. Morate imati u vidu njhovu motoričku nespretnost. Trčanje štafete za njih je nebuloza, a igranje graničara totalno nerazumljivo.

Dvorana kod njih izaziva najviše neugodnih podražaja. Ne znači da treba dobiti pet čim uđe u dvoranu, ali imajte razumjevanja – napomenula je profesorica. Snježana Čop, predsjednica Udruge Zvončići i majka autističnog djeteta zalaže se za njihovu integraciju u redovni sustav.

Što više saznati

– Svaka i informacija prof. Frey Škrinjar nam je vrijedna. Roditelji ponekad razmišljaju o jednoj situaciji, rehabilitatori drugoj, a učitelji trećoj. Dobro je to objediniti i saznati tko je dobro mislio, iako s djecom s teškoćama u razvoju, pogotovo s autizmom, nikada ne znaš na čemu si. No, trudiš se što više saznati – napomenula je Čop.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije