Američki proizvođač zrakoplova Boeing prizemljio je cijelu globalnu flotu zrakoplova 737 MAX nakon što su istražitelji otkrili nove dokaze na mjestu kobne nesreće Etiopian Airlinesa.
Iz Boeinga su najavili da će prizemljiti sve zrakoplove 737 MAX, njih ukupno 371, piše BBC.
Američki regulator za civilno zrakoplovstvo (FAA) privremeno je zabranio korištenje Boeingovih zrakoplova 737 MAX u zračnom prometu, navodeći kao razlog nove dokaze i ažurirane satelitske podatke.
Time se i FAA pridružila brojnim zemljama svijeta koje su već zabranile korištenje tog tipa zrakoplova u zračnom prostoru.
Još jučer stajalište FAA-e bilo je da istraga nije pokazala „nikakve probleme s performansama sustava” i da nema osnove za prizemljenje zrakoplova.
U nedjeljnoj nesreći u Etiopiji poginulo je svih 157 putnika i posada. Ethiopian Airlines priopćio je danas da je crna kutija prebačena u Pariz radi analize.
„Etiopska delegacija na čelu s predstavnicima Ureda za istraživanje nesreća isporučila je zrakoplovom uređaj za snimanje podataka o letu i uređaj za snimanje glasa u kokpitu u Pariz radi istrage”, izvijestili su Ethiopian Airlines putem Twittera.
Iz Boeinga pak ističu da su i dalje uvjereni u sigurnost 737 Maxa ali su nakon konzultacija s FAA-om i Nacionalnim odborom za sigurnost prijevoza odlučili prizemljiti letove "zato što nikada ne možete biti previše oprezni i zato da se umiri javnost i uvjeri da su zrakoplovi sigurni”.
„Činimo sve što je u našoj moći kako bismo u suradnji s istražiteljima razumjeli zašto je došlo do nesreće, te kako bismo poboljšali sigurnost i pobrinuli se da se takva nesreća ne ponovi”, rekao je predsjednik, izvršni direktor i predsjedatelj uprave Boeinga Dennis Muilenburg.
Od nesreće u Etiopiji tržišna je vrijednost američke tvrtke pala za gotovo 26 milijardi dolara.
370 aviona na zemlji. Sve ce to platiti Boing. Police osiguranje letova ce ici u nebo,cak i ako “fixiraju” problem. Osim toga ko je toliko lud da ponovo leti tim avionima i da vjeruje Boingu da je sve OK. Onih 350 koji su im prije vjerovali su vec pod zemljom. Ovaj model aviona se moze smatrati kao “ damaged goods” i za Boing je najjeftinije da ga potpuno napusti i pored 1500 narucenih aviona.