Hrvatske autoceste izradile su dva modela ljetnih i zimskih cijena cestarine kako bi povećale skroman promet na autocestama izvan turističke sezone, a ubrale više novca za ljetnih mjeseci kada je promet na autocestama pojačan.
Kako doznaje Večernji list, jedna je varijanta ljetno poskupljenje cestarine 20 posto, a isto toliko ona bi pojeftinila zimi, dok je druga varijanta 15 posto više cijene ljeti i 15 posto niže zimi.
Pritom bi skuplja cestarina bila u lipnju, srpnju i kolovozu, a jeftinija u prosincu, siječnju i veljači.
U slučaju da se primjeni model plus/minus 20 posto, to bi na primjeru cijena cestarine od Zagreba do Splita, koja sada iznosi 174 kune za osobna vozila, značilo poskupljenje na 209 kuna za tri ljetna mjeseca, dok bi se za tri zimska mjeseca cestarina na toj relaciji plaćala 139 kuna.
Prema HAC-ovim kalkulacijama, taj bi im model godišnje donio oko 70 milijuna kuna više prihoda od cestarine.
Prema varijanti poskupljenja, odnosno pojeftinjenja cestarine od 15 posto, na primjeru cijene cestarine od Zagreba do Splita to bi značilo poskupljenje na 200 kuna ljeti i pojeftinjenje na 148 kuna zimi. Ukupno bi to moglo donijeti godišnje oko 50 milijuna kuna više u blagajnu HAC-a.
U HAC-u su nam priznali da analiziraju mogućnosti sezonskog variranja cijena cestarine te da postoji niz mogućnosti tog variranja, ali ostali su tajnoviti kazavši samo da sada nije oportuno govoriti o konkretnim brojkama.
No doznajemo da je HAC modele zimske i ljetne cijene cestarine izradio na zahtjev Ministarstva prometa i infrastrukture.
>> 52 posto građana podržava prodaju dionica HAC ONC-a, a 69 posto ih želi vinjete
>> Mirovinci za model B ako se Vlada ne umiješa u upravu
Osim toga što sam već istaknuo, oni ne razmišljaju koliko će se opteretiti promet na starim i ubojitim cestama i tko će odgovarati za stanje sigurnosti na cestama i posljedice preopterećenih i nesigurnih sporednih prometnica na kojima se ne naplaćuje cestarina. Stranci već sada kopaju po internetu tražeći sporedne pravce. Ako ovo provedu, ovo će biti čisti gubitak za Hrvatske auto-ceste.