Zaštita prava pacijenata

'Ravnatelji bolnica ne ignoriraju naše pritužbe'

Damir Jukica
Foto: Dalibor Urukalović/PIXSELL
19.01.2018.
u 08:24

Varga je uvažio našu pritužbu pa pacijenti na godišnjem više ne moraju plaćati zdravstvenu uslugu u mjestu boravka

Za razliku od brojnih udruga, jedina tijela zakonski nadležna za pojedinačnu zaštitu prema Zakonu o zaštiti prava pacijenata, županijska su povjerenstva za zaštitu prava pacijenata. Hrvatska ih je bila dužna ustrojiti pri usklađivanju sa zakonima EU, no ni danas u nekim županijama ta tijela uopće ne djeluju. Zagrebačko povjerenstvo pak prilično je aktivno, i to ne samo u granicama Grada Zagreba, pa smo nakon jučerašnjeg okruglog stola o pravima pacijenata razgovarali s predsjednikom tog povjerenstva, umirovljenim braniteljem mr. sc. Damirom Jukicom.

Pozvali ste sve koji i smatraju da im je kao pacijentu prekršeno pravo, a nemaju povjerenstvo u svojoj županiji, da se obrate zagrebačkom.

– Prije dvije godine pokazalo se da povjerenstvo Splitsko-dalmatinske županije nije bilo u funkciji. Obratio sam se županu i tamošnjem odboru za zdravstvo i kazao da sve pritužbe Zagrepčana, ali i pacijenata s bilo kojeg drugog područja šalju nama. Povjerenstvo tamo ni danas nije formirano, pa pozivam, svi se hrvatski pacijenti mogu obratiti nama. Ako jedan konkretni problem riješimo, sustavno smo ga riješili i on postaje presedan prema kojem će institucije postupati i ubuduće.

Vaše intervencije nijedan ravnatelj ne ignorira, rekli ste?

– Nijedan. Prije tri dana obratila mi se pacijentica koja je tek za nas doznala. Pisala je 30. listopada jednom ravnateljstvu bolnice i nikakav odgovor nije dobila. Nakon naše intervencije odgovor je dobila sutradan i to uz ispriku. Jučer su zvali majka i sin pacijenta, poslali smo dopis u bolnicu i za dva sata su ponovno zvali i rekli da je problem riješen i da su pritom liječnici citirali naše riječi.

Neke su konkretne pritužbe koje ste primili i po njima djelovali prerasle u praksu?

Ministar Varga uvažio nas je pa pacijenti na godišnjem odmoru više ne moraju plaćati zdravstvenu uslugu u mjestu boravka. Zbog priziva savjesti u Sv. Duhu obratili smo se ministru i ravnateljstvu bolnice i rekli da, kad žena donese odluku da pobačaj želi, sustav joj to mora omogućiti. U kratkom roku riješilo se to suradnjom s Vinogradskom. Jednostavno smo koristili svoje zakonske ovlasti i obavljali zakonsku dužnost.

Povjerenstvo štiti i prava zdravstvenih radnika?

Da. Jučer smo dobili pritužbu radnika jednog biokemijskog laboratorija, da pacijenti koji bi trebali vaditi krv u ordinacijama obiteljske medicine, koje su za to plaćene, masovno dolaze u laboratorij Doma zdravlja. Vjerojatno ćemo se obratiti HZZO-u.

Rekli ste da za rješavanje problema u zdravstvu nije prioritet novac, nego bolja organizacija. Što konkretno to znači?

Suradnjom rješavamo dobar dio pritužbi, recimo, kod pritužbe na obiteljskog liječnika, pitamo KoHom: Možete li taj problem s vašim kolegom riješiti vi? Dakako, bilježimo sve i imamo bazu podataka pa nije isto ako na jednog liječnika dođe prva ili sedma pritužba. Ako možemo problem riješiti bez posljedica za liječnike, uvijek tome pribjegavamo.

Doktori se pacijentu ne predstavljaju pa ovaj, ako ima pritužbu, ne zna na koga se žali.

Liječnici moraju imati neku identifikacijsku karticu s imenom i prezimenom vidljivu pacijentu. Sve takve pritužbe riješili smo u roku nekoliko dana.

Pogledajte i što će se promijeniti uvođenjem eura i hoće li sve poskupjeti:

Damir Jukica
1/10

Komentara 2

Avatar zajutrak
zajutrak
09:30 19.01.2018.

Najbolji su mi oni koji tvrde da je Varga bio bolji ministar, pa ljudi , taj nije učinio ništa osim skijanja, ovaj je nesimpagtičan ali radi , puno se napravilo , puno novih lijekova stavilo na listu HZZO, novih uređaja, stimulacije osoblju, ali mi smo EU i ljudi odoše gdje je bolje ..., mi smo mlada država i logično je da više treba za zdr. izdvajati, ako hoćemo ovakvo zdravstvo .

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije