Iako je danas na prirodoslovno-matematičkim i tehničkim fakultetima još uvijek znatno manje studentica nego njihovih muških kolega, sadašnji osnovci smatraju da su ta, tzv. STEM zanimanja, podjednako i za djevojke i dečke. Ipak, djevojčicama se najviše sviđaju umjetnička zanimanja, a dječacima istraživačka i ona iz STEM područja.
Istraživanje u 16 OŠ
Pokazalo je to istraživanje u sklopu Projekta o profesionalnim aspiracijama prema STEM zanimanjima provedeno u osnovnim školama koje je pod vodstvom prof. dr. Josipa Burušića iz Instituta “Ivo Pilar” počelo ove školske godine u 16 osnovnih škola na širem zagrebačkom području, a potrajat će do školske godine 2018./2019.
– Ohrabrujući je interes djevojčica i dječaka u ovom početnom dijelu istraživanja za STEM zanimanja i nadamo se da će ovakvi projekti taj interes dodatno povećati – prokomentirao je prof. Burušić. Upozorava na činjenicu da učenici svoju uspješnost u određenom predmetu vide ponajprije kroz ocjenu koju iz njega imaju.
Interes – računala
– Nastavnik koji je prestrog u ocjenjivanju ili daje nepravedno lošiju ocjenu učeniku, primjerice iz matematike ili fizike, negativno utječe na interes učenika za zanimanja iz STEM područja – naglašava Burušić. O ljudima koji rade u STEM području osnovci misle da su pametni, da imaju uzbudljiv posao, da mogu napraviti promjene u svijetu i da zarađuju mnogo. Djecu je najviše oduševila oprema na zagrebačkom FER-u pa stoga i ne začuđuje da od STEM zanimanja najviše aspiracije pokazuju za ona u kojima bi se bavila računalima.
Zbog ovog teksta ocekujem da vas napande neka udruga ili ekipa za ravnopravnost spolova