Loša reklama

Druga strana naše gostoljubivosti: Za neljubaznost je kriv odgoj

bijeli san
Foto: Wikipedia Commons
1/2
30.07.2014.
u 18:58

Prema istaživanju iz 2010. ljubaznost domaćina i osobnu sigurnost strani gosti uvrstili su među osam hrvatskih turističkih obilježja s najboljom ocjenom

Nizozemci su veliki svjetski putnici, a za svog života još će se itekako naputovati i 38-godišnji Michael Rolleman. U Hrvatsku, međutim, više nikada. Traumu u kojoj su ga nakon obiteljske večere domaćini iz restorana Bijeli san otpravili ravno u bolnicu, na operacijski stol, jednostavno je nemoguće zaboraviti, kažu psihijatri. I tu ništa bitno ne mijenjaju isprike, od porečkog gradonačelnika do ministrove, niti pomaže najbolja, najskuplja turistička promocija. Ružna epizoda s ljetovanja u Poreču, u kući Rollemanovih spominjat će se kad god netko spomene Hrvatsku. Takvi su ispadi nazoviturističkih domaćina, na sreću, jako rijetki. Hrvatska uživa status sigurne i gostoljubive zemlje. Štoviše, gosti koji su bili na ljetovanju kod nas tim dvjema stvarima udjeljuju ponajviše ocjene.

Rijetke pritužbe

Istina, to je posljednji put ozbiljnije istraženo 2010., kad je Institut za turizam zadnji put provodio istraživanje Tomas ljeto. Te su godine ljubaznost domaćina i osobnu sigurnost gosti uvrstili među osam hrvatskih turističkih obilježja ocijenjenih najbolje, vrlo visokim stupnjem zadovoljstva. Dakako, i tada se na Jadranu moglo sresti neljubaznog konobara, osornu prodavačicu ili drskog vozača. Kao, uostalom, i sada. No, dojam je da se slika o Hrvatskoj u međuvremenu ipak, i uz posljednje ružne incidente, nije pokvarila.

– Jako, jako rijetko čujemo da se netko od gostiju tuži da su domaćini bili neljubazni. Prigovora ima, ali ne pamtim kad se neki odnosio na gostoljubivost... Što se toga tiče, mislim da možemo biti prilično mirni, hrvatski domaćini u globalu dobro kotiraju – uvjerava Ivan Pukšar, direktor agencije Kompas.

Slično kazuje i Selimir Ognjenović, direktor njemačkog turoperatora ID Riva Tours. Štoviše, njegovo je iskustvo takvo da mnogi Nijemci ljubaznost hrvatskih domaćina stavljaju i ispred mediteranskih konkurenata.

Karakter ili (ne)odgoj

Stručnjaci za ljudsku psihu, pak, smatraju da ni gospodarska kriza, koja se u Hrvatskoj razbuktala, nije ništa bitnije promijenila.

– Prvo, većina ljudi koja se bavi turizmom nije ozbiljno ni iskusila ovu krizu. Zarađuju sigurno manje nego prije pet ili šest godina, ali još uvijek zarađuju i nisu u krizi koja bi bila okidač za promjenu njihova ponašanja. Za njihovu bahatost i bezobrazluk kriza, dakle, nikako ne može biti izgovor. Oni, pak, koji dođu kao sezonski radnici iz unutrašnjosti sigurno se ne bahate pred gostima. Jeste li ikad čuli da je neki konobar, koji je došao zaraditi za kruh iz Slavonije, napravio incident, maltretirao goste? – kaže psihijatrica Suzana Kulović.

– U takvim situacijama, kad su domaćini neljubazni ili neugodni gostima, u pitanju može biti karakter, mentalitet, manjak dobrog odgoja ili jednostavno činjenica da netko nije dobro svladao turističku profesiju. Kriza bi prije navela čovjeka da se dodatno trsi, nego bahati – ističe naša sugovornica.

>> Zbog ozljeđivanja Nizozemca pod istragom i brat Hajdina Bilalija

Komentara 31

Avatar Perica1
Perica1
20:00 30.07.2014.

Kad meni donese pivu prvo me kelner pita "mogu ja to naplatit", valjda izgledam ko siromah pa misli da ću zbrisati nakon što popijem.

DH
dalibor.hren
19:50 30.07.2014.

Prije dan-dva ste naveli pet razloga nastajanja"srpanjske rupe". (čak i školske praznike) Sad je konačno netko spomenuo i glavni razlog - neljubaznost tj. primitivizam.

NE
Neutralac
21:28 30.07.2014.

Nakon boravka u Italiji, Austriji i Americi... mogu reci same jedno: kod nas te davatelji usluga MRZE.... ne znam zasto ali vrlo su osorni, bezobrazni, neotesani, bez smjeska i uvijek imaju komentar.... od policije pa do zandnjeg konobara.... ne ocekujem ocekujem da se klanjaju do poda... ali brate... cekaj malo... Mozda je to zaista odgoj - ali ima puno i u nedostatku tecajeva a i odlazaka van da malo vide..... pogotovo u Juznu i Sjevernu Ameriku.... sto rade njihovi "manageri"??

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije