Dubrovčanima je očito dosta neispunjenih obećanja o povezivanju s Hrvatskom i ostatkom EU Pelješkim mostom, čija gradnja nikako da krene, pa su odlučili riješiti problem prometne izoliranosti svog kraja gradnjom jedanog drugog mosta – zračnog. Ljeti je Dubrovnik zračnim linijama povezan sa čak 193 grada diljem Europe, no zimi redovnu liniju ima uglavnom samo sa Zagrebom. Jedno vrijeme je British Airways letio tijekom cijele godine iz Londona za Dubrovnik, a Croatia Airliens je imala liniju Dubrovnik-Frankfurt no zbog malog interesa ti letovi su ukinuti. Od ove godine pak redovno će zimi slijetati na aerodorm u Čilipima i zrakoplovi Turkish Airliensa pa će dubrovački kraj osim sa Zagrebom izvan sezone biti povezan i sa Istanbulom. Croatia Airlines će pak osim sa Zagrebom od sljedeće zime Dubrovnik povezivati opet i sa Franfurtom, ali i sa Rimom. Španjolski Vueling će povezivati zimi Dubrovnik s Barcelonom i Rimom, a vraća se i British s linijom za London.
Tako će dubrovački kraj u ovogodišnjem zimskom redu letenja redovnim linijama biti povezan sa najmanje šest gradova. No ta brojka bi se mogla povećati. Naime, Grad kreće u pregovore i sa najvećim europskim niskobudžetnim avioprijevoznikom Ryan Airom o uspostavi letova zimi za Dubrovnik. Air Serbija je pak pokazala također interes za redovnu liniju i zimi Beograd-Dubrovnik, u sklopu svojih planova uspotavljanja redovne linije Beograd- New York ovog lipnja.
A da lete i zimi za njihov grad aviokompanijama Dubrovčani nude i poticaje. Tako će zimske letove za Frankfurt kroz udruženo oglašavanje sufinancirati Turistička zajednica Grada Dubrovnika i TZ Hrvatska. U Gradu navode da se taj program ne sufinancira iz gradskog proračuna. Gradonačelnik Andro Vlahušić pak predložio je avikompanijama i dubrovačkim hotelijerima da se letovi zimi za London, Frankfurt i Istanbul sufinanciraju po 100 funti odnosno 100 eura po praznom sjedalo do točke isplativosti. Iako je u tom prijedlogu bio naveden i Istanbul u Gradu kažu da ipak financijski ne sudjeluju u održavanju tih letova, ali da su dogovorili zajedničke promotivne nastupe s tom aviokompanijom i to s naglasomom na Južnu Koreju, Japan i Indiju.
Oko modela sufinanciranja letova vođeni su pregovori s hotelskim kućama, čiji je input nužan za realizaciju ovog modela. Načelan pristanak velikog broja hotelijera nije izostao, ali u ovom trenutku preostaje definirati zakonski okvir kroz koji bi se proveo model stvaranja zajedničkog fonda – kažu u Gradu.
Dubrovnik je pak svoj zračni most počeo stvarati još 2013. godine kad je Grad krenuo sa subvenijama zrakoplovnih karata Dubrovkinjama i Dubrovčanima za letove za Zagreb. Svakom stanovniku Dubrovnika Grada tako sufinancira let za Zagreb i iz Zagreba, 125 kuna za jednosmjenu karu i 250 kuna za povratnu kartu. U Gradu kažu da je dosad od početka uspostave zračnog mosta na račune građana na ime subvencije isplaćeno više od pet milijuna kuna. A Dubrovnik bi mogao biti povezan zračnom linijom i sa SAD-om, koju je imao prije rata, pa je tako na nedavnom prijemu grupe od trideset izvršnih direktora Udruženja američkih touroperatora (USTOA) gradonačelnik Vlahušić otvorio pregovore oko ponovnog uspostavljanja izravne linije s New Yorkom. A u nove letove bi Grad i tamošnja TZ uložili 15 milijuna kuna.
Naslov vam je čisti promašaj! Kakve veze ima Pelješki most s Londonom, Istanbulom, Indijom, Japanom...Novinari u želji da privuku čitatelje dozvole sebi pričati i gluposti, samo neka se piše!