PROMO

Fond solidarnosti Europske unije financirao sanaciju željezničke infrastrukture nakon potresa

HŽ
Foto: HŽ Infrastruktura
1/5
25.09.2023.
u 16:42

Urušeni kameni dijelovi ograde krovišta i nestabilna ograda koja prijeti padu na putnike i prolaznike.

Tako je, ukratko, poslije zagrebačkog potresa izgledao Zagreb Glavni kolodvor. Također, obližnja upravna zgrada HŽ Infrastrukture u Mihanovićevoj ulici bila je u tolikoj mjeri oštećena da su svi zaposlenici raseljeni po Zagrebu, a od zagrebačkog potresa do dandanas središnji se dio zgrade ne koristi. Osim toga, druge nekretnine, ali i željeznička infrastruktura i objekti u čak šest županija pretrpjeli su znatna oštećenja. Sve to sanirano je što se brže moglo. Uklanjali su se dimnjaci i krovišta, a radne prostorije vraćale u upotrebljivo stanje. Aktivnosti za sanaciju potresom oštećene željezničke infrastrukture u konačnici bespovratnim sredstvima financira Fond solidarnosti Europske unije s približno dva milijuna eura.

Foto: HŽ Infrastruktura

Tim novcem zgrada Zagreb Glavnog kolodvora vraćena je u ispravno radno stanje pa su se u nju mogli vratiti i putnici i zaposlenici. Prije toga morao je biti odrađen niz hitnih mjera, poput ograđivanja zgrade zbog opasnosti od urušavanja kamenih dijelova pročelja. Saniran je oštećeni dio krova te je uklonjena nestabilna kamena ograda, dimnjaci, ukrasi i kipovi na terasi. Cijela zgrada, koja je ujedno spomenik kulture star 130 godina, zadobila je oštećenja poput pukotina i otpadanja žbuke, a na katu istočnog krila zgrade sanirali su se prostori za rad zaposlenika HŽ Infrastrukture.

Foto: HŽ Infrastruktura

Izrađena je i tehnička dokumentacije za utvrđivanje mogućnosti korištenja zgrade, a također je iz Fonda solidarnosti financirana izrada elaborata ocjene postojećeg stanja građevinske konstrukcije zgrade Zagreb Glavnog kolodvora. Taj je dokument podloga za daljnju izradu tehničke dokumentacije, odnosno idejni, glavni i izvedbeni projekt cjelovite obnove simbola grada Zagreba. Zgrada kolodvora trebala bi se obnoviti konstrukcijski i energetski, kao i njezin okoliš (nadstrešnice, pothodnici, peroni) za što bi, procjenjuje se, radovi trebali započeti 2026. godine.

Zahvaljujući Fondu solidarnosti EU-a financirane su i hitne sanacije drugih kolodvorskih zgrada, ali i oštećenih željezničkih objekata poput mostova. Tako su nakon potresa hitno sanirane zgrade kolodvora Podsused Tvornica, Sisak, Sisak Caprag, Krapina, Golubovac, Lepoglava i Greda.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije