Da naši učenici osnovnih škola, a posebno osmaši, uče uglavnom zbog ocjena, o čemu se godinama govori, potvrdilo je istraživanje koje je provedeno u svih 109 zagrebačkih osnovnih škola. Istraživanjem koje su proveli dr. Zrinka Ristić Dedić i dr. Boris Jokić iz Instituta za društvena istraživanja obuhvaćeno je 2299 učenika osmih i 2417 učenika četvrtih razreda. Od ukupnog broja osmaša njih gotovo 69 posto priznaje da uči jer “želi upisati što bolju srednju školu”, a zbog ocjena uči gotovo 90 posto osmaša.
– To je razumljivo jer se nalaze pred upisom u srednju školu. Za to im je potreban što bolji školski uspjeh pa je jasno da odgovaraju kako uče zbog ocjena – komentira Jokić. U četvrtom razredu manje od 70 posto učenika uči zbog ocjene. Zabrinjavajuće je da između četvrtog i osmog razreda drastično pada broj učenika koji uče zato što žele naučiti nešto novo i jer im je učenje zabavno. Zbog toga u četvrtom razredu uči 90 posto učenika, a u osmom nešto manje od 11 posto. S godinama roditelji djeci manje pomažu u učenju i manje razgovaraju što i kako učiti, a više inzistiraju na tome da je škola važna i da se učiti mora. – Pomoć slabi, a pritisak jača – kaže Jokić dodajući i da učitelji ne poučavaju učenike kako učiti, ali, s druge strane, međusobni odnos im je dobar. Istraživanje je pokazalo da u našim školama nema ni vršnjačke podrške pa tako gotovo 70 posto učenika nikada ne uči s prijateljima iz razreda.
>> Gotovo 40 posto osmaša stalno prepisuje zadaću
Neš ti istraživanja.. pa tako je bilo i prije 30 godina. Samo ne znam što se mislilo otkrit ovim istraživanjem, a da se odavno ne zna