Danski kralj Frederik X. prije nekoliko je dana krstio je prvi od 89 dijelova tunela dugog 18 kilometra koji će spajati Dansku i Njemačku najkasnije do 2029. godine. Naime, radovi na podvodnom tunelu Fehmarnbelt, koji će ujedno biti i najduži na svijetu, krenuli su još 2021., a ovih dana prvi dio tunela je dovršen te bi kasnije ove godine trebao biti spušten u kanal.
Kombinacija ovog cestovnog i podvodnog tunela trebala bi spajati njemačku trajektnu luku Puttgarden na Fehmarnu i danski lučki grad Rödby na Lollandu, kao i njemački novi tunel Fehmarnsund dug 1,5 kilometra koji spaja kopno Schleswig-Holstein s otokom Fehmarn. Tunel koji se gradi trebao bi imati čak četiri trake i dvije željezničke pruge, a iz Njemačke u Dansku i obratno trebalo bi se automobilom moći doći za samo 10, odnosno vlakom 7 minuta.
Kako navodi njemački ADAC, tim tunelom stvorit će se kontinuirana autocestna veza između Hamburga i Kopenhagena koja će biti dugačka ukupno 330 kilometra. Time bi se ukinuo i trajekt koji trenutno tamo prolazi, a koji usporava promet na tim relacijama.
Ovaj prijelaz preko Baltičkog mora trebao bi koštati čak 7,4 milijarde eura, s time da će cijeli tunel u vrijednosti od 6,6 milijardi eura u cjelosti pokriti Danska, koja će dobivati i prihode od cestarine nakon dovršetka. S druge strane, Njemačka bi trebala pokriti 800 milijuna eura za povezivanje tunela s mrežom njemačkih autocesta, koje će uključivati i proširenje autoceste između Heiligenhafena i Puttgardena.
POVEZANI ČLANCI:
Najduzi podmorski tunel, bar u Europi je Le Manche.