NAJDUŽI PODVODNI TUNEL

Vrijeme putovanja između Njemačke i Danske biti će skoro pa prepolovljeno

German Economy Minister Buchholz in Denmark
Foto: Carsten Rehder/DPA/PIXSELL
1/2
27.10.2020.
u 09:18

Tunel Fehmarnbelt povezivat će Njemačku i Dansku te će time drastično smanjiti vrijeme putovanja među dvjema zemljama. Tunel će ići do 40 metara dubine u Baltičkom moru, a očekuje se da bi mogao biti gotov 2029. godine.

Započeli su radovi na najdužem podvodnom tunelu nakon više od deset godina planiranja. 

Tunel Fehmarnbelt povezivat će Njemačku i Dansku te će time drastično smanjiti vrijeme putovanja među dvjema zemljama. Tunel će ići do 40 metara dubine u Baltičkom moru, a očekuje se da bi mogao biti gotov 2029. godine, prenosi CNN

S građevinskim proračunom od skoro 7 milijardi eura, tunel Fehmarnbelt koji će biti dug 18 kilometara, jedan je od najvećih europskih infrastrukturnih projekata. 

Izgradit će se preko pojasa Fehmarn, tjesnaca između njemačkog otoka Fehmarn i danskog otoka Lolland, a zamišljen je kao alternativa trenutnoj trajektnoj liniji iz Rødbyja i Puttgardena, koja svake godine prevozi milijune putnika. Putovanje koje sada traje 45 minuta trajektom, u budućnosti će trajati samo sedam minuta vlakom i 10 minuta automobilom.

Tunel će biti najdulji kombinirani cestovni i željeznički tunel na svijetu, a sastojati će se od dvije dvotračne autoceste i dvije željezničke pruge. 

Putovanje vlakom od Kopenhagena do Hamburga koje sada traje četiri i pol sata, sada će biti skraćeno u pola. "Danas puno ljudi leti između ta dva grada, ali u budućnosti će biti bolje samo se voziti vlakom", kaže Jens Ole Kaslund, tehnički direktor danske državne tvrtke Femern A/S zadužene za izgradnju tunela. 

Projekt je zapravo potpisan 2008. godine, suglasnošću Njemačke i Danske o izgradnji, no bilo je potrebno preko deset godina da se donesu svi potrebni zakoni i provedu sva geotehnološka istraživanja.

U Danskoj je postupak u potpunosti rješen, no u Njemačkoj su se organizacije žalile na moguće stvaranje prevelike buke i i zabrinutosti za okoliš. Gradnja se više ne može otkazati, a radovi na danskoj strani počeli su već ovog ljeta. 

"Kao dio tunela Fehmarnbelt stvorit će se nova prirodna područja i kameni grebeni na danskoj i njemačkoj strani. Prirodi je potreban prostor i kao rezultat toga bit će više prostora za prirodu. Ali najviše koristi će imati klima. Vlakovi će konkurirati zračnom prometu, a prijevoz tereta električnim vlakovima daleko je najbolje rješenje za okoliš", rekao je  Michael Løvendal Kruse iz Danskog društva za zaštitu prirode.za CNN

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije