Josip Borić:

'Hoće li privatizacijom HŽ-a nakon ove vlasti ostati masovna grobnica?'

Josip Borić
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
1/3
20.03.2014.
u 14:30

Mladen Novak (laburisti) napomenuo je da Pružne građevine imaju ugovoreno 2,4 milijarde kuna poslova, a prodaju se za samo 250 milijuna kuna.

Raspravljajući o prijedlogu Zakona o potvrđivanju ugovora s EBRD-om o zajmu za projekt modernizacije HŽ Infrastrukture saborski su se zastupnici danas dotakli i problema s kojima se posljednjih godina suočavaju Hrvatske željeznice. Zajmom EBRD-a od 40 milijuna eura financirale bi se tri komponente modernizacije HŽ Infrastrukture.

Zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zdenko Antešić zastupnicima je objasnio da je iznos od 20 milijuna eura predviđen za održavanje željezničkih pruga, odnosno za nabavu novih mjernih vozila, snjegočistača i sličnog. Za "restrukturiranje radne snage" predviđeno je 19,5 milijuna eura, a za postizanje energetske učinkovitosti 500 tisuća eura.

Mladenu Novaku iz Hrvatskih laburista nelogično je da država unosi tolika sredstva u HŽ Infrastrukturu, a istodobno se prodaje dio te tvrtke, uspješne Pružne građevine koje se bave upravo održavanjem željezničke infrastrukture. Zato ga ovaj prijedlog podsjeća na zakon spojenih posuda.

– Znači, prodajemo tvrtku, dio HŽ infrastrukture koja se bavi održavanjem željezničke infrastrukture, za 250 milijuna kuna, tvrtka koja uspješno posluje, koja je trenutačno jedna od najjačih građevinskih tvrtki u Hrvatskoj, koja bi mogla prodrijeti i na tržište BiH i na tržište Srbije i svih ostalih zemalja bivše Jugoslavije. A s druge strane ovdje podižemo taj kredit. Mislim da bi to bila zgodna priča za DORH, odnosno za USKOK, jer nitko me neće uvjeriti da je to racionalan potez – smatra Novak te dodaje da Pružne građevine imaju ugovoreno 2,4 milijardi kuna poslova, a prodaju se za samo 250 milijuna kuna.

Foto: Patrik Macek/PIXSELL

Primijetio je da je dan prije potpisivanja ugovora s HŽ Infrastrukturom pojavila nova udruga Copa Beach iz Siska koja bi se trebala baviti poslovima demontaže kolosijeka, nakon što je taj posao izgubila braniteljska udruga Četiri rijeke.

– Čista zarada je oko deset milijuna kuna. To je braniteljska udruga čiji je kompletan sastav iz SDP-a. Je li to slučajnost ili neka buduća Fimi media – zanimalo je Novaka.

I HDZ-ovu Josipu Boriću sumnjivo je da se prodaje tvrtka čija je dobit više od sto milijuna kuna za 250 milijuna kuna.

– Trebaju li nam, ako privatiziramo tu tvrtku, uopće Hrvatske željeznice? Hoće li itko, hoće li HŽ Infrastruktura moći zavariti ijednu tračnicu, popraviti ijednu skretnicu ako prodate ili privatizirate Pružne građevine? A to nije neuspješna tvrtka. A kad nju prodamo, ne prodajemo mi samo papir, prodajemo zgradu, prodajemo zemljište, prodajemo potpisane ugovore koji se mjere u milijardama. Koji su to interesi i za toga? Ako ova vlast već dvije godine stalno poteže priču i govori da stalno ispadaju nekakvi kosturi iz ormara, imamo li mi pravo onda reći da, kad oni odu s vlasti, ovakvim načinom ponašanja, da će iza njih ostati masovna grobnica – komentirao je Borić.

I njegov stranački kolega Ivan Šuker smatra da bi ovaj zakon mogao biti potencijalni kostur iz ormara.

– Jer će ovaj iznos od 40 milijuna eura s pripadajućim kamatama u nekim budućim vremenima, ako HŽ Infrastruktura ne bude mogla vraćati ovaj kredit, isto tako povećati deficit nekoj budućoj vladi – tvrdi Šuker te podsjeća da je u posljednjih deset godina u HŽ uloženo više od 30 milijardi kuna, iako je, dodaje, pitanje što je time obnovljeno i modernizirano.

– Imamo pruge po kojima se, nažalost, ne može voziti bogzna kakvom brzinom, imamo Gredelj koji je u stečaju, imamo HŽ Cargo koji se na vrlo čudan način pokušao privatizirati, a nije se privatizirao i vjerojatno ide prema stečaju – kazao je Šuker.

Foto: Patrik Macek/PIXSELL

Zamjenika ministra pozvao je da bude iskren i odmah kaže kako se onih 155,5 milijuna kuna namijenjenih za restrukturiranje radne snage planira potrošiti na otpremnine za otkaze.

– S jedne strane otpuštate radnike, a s druge kupujete opremu. Tko će raditi na toj opremi i koje će se pruge iz kojih sredstava održavati, obnavljati tom opremom – zanimalo je Šukera koji smatra da HŽ ugostiteljstvo više ne treba HŽ-u s obzirom na to da putovanja više ne traju toliko dugo kao nekada u prošlosti, pa se sada, primjerice, brzim vlakom može od Vinkovaca do Zagreba doći već za dva, tri sata.

Ispravio ga je HDSSB-ov Boro Grubišić informacijom da za tu rutu treba najmanje 4-5 sati.

– Ovo kad sam govorio od Vinkovaca do Zagreba, govorio sam na temelju toga da se nekada putovalo duplo više čak i od ovoga što ste vi rekli. Onda je logična stvar da je netko nosio kavu ili nešto u vlaku – odgovorio je Šuker Grubišiću, a predsjednik Sabora Josip Leko na to je dodao kako je najljepše pohano pile u vlaku.

Grubišića je zanimalo kako to vladajući planiraju uspješno restrukturirati HŽ kada u tu tvrtku postavljaju podobne, a ne stručne kadrove.

– Evo, imamo primjer, jedna žena koja je iz Cinestara prešla u željeznicu za šeficu uprave je, kad je došla, pitala postoji li više vrsta vagona, eto, toliko o tim kadrovima koji su postavljeni na željeznicu – prepričao je Grubišić zastupnicima.

U jednom trenutku su tijekom rasprave HDZ-ovci počeli malo glasnije šaputati u saborskim klupama, pa je to omelo Josipa Leku.

– Kolege, vas ću prijaviti šefu stranke da držite kružok u Saboru, a da ga niste prijavili. Vas nekoliko tamo već 20 minuta ima kružok, prijavit ću vas – priprijetio je Leko zastupnicima.

Komentara 2

KA
kafka
15:15 20.03.2014.

HŽ umire već dva desetljeća. Niti rukovodstvo niti Sindikat nije zanimao razvoj željeznice koja je osnova njihove egzistencije, koja je osnovna djelatnost kojom se bave. Njih su samo zanimala materijalna korist - plače, beneficije, otpremnine i da slobodno mogu potkradatiati državnu imovinu (imovinu HŽ) , Tom umiranju je uvelike pridonijela politika. HŽ, dakle, neodgovornošću države, uprave i samih preplaćenih radnika i njihovih šefova je dovedeno u stanje odumiranja. Nažalost koruptivni državni aparat js opet pokazao u razaranju državne imovine i tu smo gdje jesmo - privatizacija se nameće kao riješenje. Bojim se da radnici u HŽ-u nisu niti svjesni svoje preplačenosti i neučinkovitosti cijelog sustava upravljanja željeznicom.

AR
arjavas
16:38 20.03.2014.

Pitanje je kaj je ovaj Borić delal dok je bio Kamletin pomočnik u minhistarstvu prometa? sad nam tip koji je sudjelovao u upropaštavanju HŽ-a drži lekcije , fenomenalno !

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije